כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

לבני-ברק יש תאומה: ליקווד עיר התורה

היסטוריה: נחתם הסכם ברית ערים תאומות בין עיריית בני-ברק למועצת העיר לייקווד שבניו ג'רסי • ראש העיר ב"ב: "שנינו רואים זכות לפתח ולקדם את מרכזי התורה שבערינו"

ראשי הערים חותמים
ראשי הערים חותמים

לראשונה נחתמה ברית ערים תאומות בין שתי עיריות חרדיות: בני-ברק שבישראל וליקווד שבניו-ג'רסי, ארה"ב.

החתימה נערכה במועצת עיריית בני-ברק, בהשתתפות רבנים, ראשי שתי העיריות, חברי המועצות, נציג שגרירות ארה"ב בישראל, נציג מרכז השלטון המקומי ועוד.

ברית הערים התאומות בין בני-ברק, המונה כ-170,000 תושבים, ולייקווד המונה כ-100,000 תושבים, מהם 50% יהודים חרדיים, נחתמה בעקבות סיורו של יעקב אשר, ראש עיריית בני-ברק, לפני חודשים אחדים בעיר.

בכתב ברית הערים הודגש, כי מטרת הברית היא להדק את הקשר בין שתי העיריות, מתוך כוונה להקים צוותים משותפים לפעולות חינוך ורווחה.

ראש העיר הוסיף, כי ראשי שתי העיריות רואים חובה וזכות לפתח את מרכזי התורה שבעריהן בברכתם של גדולי התורה והחסידות, תוך שמירה על אופיין הייחודי וצביונן.

הרב מנשה מילר, ראש עיריית ליקווד, ציין, כי לשתי העיריות צרכים משותפים הן גשמיים והן רוחניים, והן פועלות לפיתוח ולמינוף כלכלי, תוך סיוע למשפחות מעוטות-הכנסה.

דברים על חשיבות ההסכם השמיעו הרב חנוך זייברט, מ"מ ראש העיר; הרב מנחם מנדל אייזנברג, הרב אליהו דדון והרב אברהם רובינשטיין, סגני ראש העיר. מטעם עיריית ליקווד נאם הרב מאיר ליכטנשטיין, סגן ראש העיר. נכח במעמד גם הרב שרגא קוטלר, סמנכ"ל ישיבת לייקווד ומוסדותיה. פתח והנחה את הטכס אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה.



























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}