ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

החלטות כנס החירום: מבקשים לכנס את שלוש המועצות

הפוליטיקאים החרדים לא מצליחים לפתור את בעיית השבת: שוב ושוב מתבצעות עבודות תשתית הקשורות למשרד התחבורה ואינן בגדר 'פיקוח נפש' תוך חילול שבת המוני ובפרהסיה • רק כעת, הם מתכוונים לפנות לרבנים ולבקש שיתכנסו להכריע

כינוס מועצות גדולי ישראל. ארכיון. צילום: פלאש 90
כינוס מועצות גדולי ישראל. ארכיון. צילום: פלאש 90



מאבק השבת: הסתיימה ישיבת החירום של ראשי המפלגות החרדיות, השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי וח"כ משה גפני, יחד עם חברי ועדת הארבעה חברי הכנסת ישראל אייכלר, אורי מקלב, מיכאל מלכיאלי ויואב בן צור, שהתכנסה בעקבות המשך חילולי השבת המבוצעים על ידי רכבת ישראל באישור משרדי התחבורה והעבודה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי לאחר שכל האופציות עלו על השולחן, הוחלט שהח"כים יפנו לרבנים להמליץ על ישיבה משותפת של שלושת מועצות גדולי ישראל, ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי המהלך נועד להלחיץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת השרים חיים וישראל כץ, שלדברי הח"כים הבוקר, זלזלו עד כה בוועדת הארבעה שהוקמה בכדי למנוע את חילולי השבת.

כמו"כ, הח"כים תקפו את שר התחבורה ישראל כץ, "הוא הרי רוצה להיות כאן ראש ממשלה, מדוע הוא ממשיך בחילולי השבת", אמרו הח"כים.

במהלך הישיבה הציע ח"כ אייכלר לדרוש את קידום הצעת החוק 'ביטול שכר שבת' במיגזר הציבורי מלבד פיקוח נפש וכפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', לדבריו, "כך נוכל למנוע 90% מחילולי שבת מאלו הרוצים מנוחת שבת אך נגררים אחר הפיתוי הכלכלי הכבד", אמר.

יודגש, כי אופציית הפלת הממשלה לא עלתה כלל על השולחן, הח"כים החרדים יודעים היטב שמהלך כזה רק יחזק את כוחו של יאיר לפיד.

כזכור, המהומה האחרונה החלה לאחר ש"בחדרי חרדים" חשף תיעוד ויידאו שצילם ערבי, שבו נראים עבודות התחזוקה של רכבת ישראל בעיצומה של השבת.



צילום: יונתן זינדל פלאש 90צילום: צילום: יונתן זינדל פלאש 90
צילום: יונתן זינדל פלאש 90


ח"כ בן צור אמר הבוקר כי "הכינוס החליט שכיוון שנמשכים חילולי השבת אנו רואים בשר התחבורה, ישראל כץ אחראי לעבודות שנעשו עד כה בגיבוים המלא של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר העבודה והרווחה , חיים כץ, ולכן נבקש לקיים כינוס של מועצת חכמי התורה ומועצת גדולי התורה, על מנת לדון ולהחליט על צעדים להמשך הדרך. חבל שמנהיגים במדינת ישראל דורסים את צביונה היהודי ופוגעים ביום החופש והרווחה של ציבור אזרחי ישראל".

עדכון - 15:09

בכינוס חירום של ראשי המפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה וועדת הארבעה, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן והח"כים משה גפני, יואב בן צור, אורי מקלב, ישראל אייכלר, ומיכאל מלכיאלי, הוחלט לבקש כינוס משותף של שלוש מועצות גדולי התורה להורות להם כיצד לנהוג.

כינוס החירום של ראשי המפלגות וועדת ארבעה, התקיים כאמור, בעקבות ההתנהלות הממושכת של משרד התחבורה ובאחריות השר העומד בראשו בכך שיום השבת הפך ליום הקבוע והמועדף לעבודות תשתית ובינוי.

הדברים השתקפו בעליל בעבודות האחרונות בקו בית יהושוע-תל אביב, בהן על אף שהרכבת הייתה מושבתת כל ימי השבוע הוסיפו את שתי השבתות האחרונות לעבודות, וכל זאת בגיבוי של שר העבודה והרווחה וראש הממשלה.
שבת חילולי השבת ישראל כץ חיים כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד