כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

רישום נישואין בכל עיר • ומי מתנגד?

כמעט כולם תמכו בהצעת החוק שהגיש ח"כ עתניאל שנלר בהתייעצות עם רבנים • ח"כ אורי מקלב הפר את החגיגה: "החוק יאפשר להירשם אצל רב שמקל יותר בהלכה"

נציגי רבנות. צילום ארכיון
נציגי רבנות. צילום ארכיון

הבוקר (ב') דנה ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ אמנון כהן, בהצעת חוק לתיקון פקודת הנישואין והגירושין התש"ע – 2009, של ח"כ עתניאל שנלר.

יו"ר הוועדה טען כי מדובר בחוק ראוי וטוב, "שיאפשר לזוגות להירשם לנישואין בכל מקום שיחפצו וכך הם לא יהיו חייבים להגיע למקום מגוריהם המקורי, כפי שדורש החוק הנוכחי".

את החוק הגיש ח"כ עתניאל שנלר מ'קדימה', אלא שהוא עשה זאת רק לאחר הפקדה על ניסוח החוק יחד עם הרב הראשי הגר"ש עמאר ועם הרב רלב"ג, נציג המועצה הדתית בירושלים.

לדברי שנלר, שתי מטרות עמדו לנגד עיניו בהציעו את החוק. האחת: הקפדה יתרה על רישום הנישואין על פי ההלכה, והשנית: שירות יעיל וטוב יותר לאזרח.

ח"כ שנלר הבהיר כי הצעת החוק מחייבת רישום במיקום מוסדר בחוק וכן רישות מלא של המועצות הדתיות ברשת תקשורת.

ח"כ פאינה קירשנבאום אמרה כי סיעתה תומכת בהצעת החוק וכי יש חשיבות להיווצרות יחס אישי בין הרבנות לבין הזוגות הצעירים הבאים להירשם.

גם ח"כ ניצן הורוביץ ממר"ץ הביע תמיכה בחוק, והדגיש כי למרות שסיעתו הינה בעד הפרדת דת מהמדינה, הם תומכים בהצעת החוק שאמורה להקל ולהתחשב באזרח.

המתנגד העיקרי לחוק היה ח"כ אורי מקלב, שאמר כי אם מדובר בשיפור שירות, ניתן לעשות זאת גם במצב הקיים. לשיטתו, הרישום אינו רק פרוצדורה כי אם עניין מהותי הנוגע להלכה. לדוגמה: יתכן שפתיחת אזורי הרישום תאפשר לזוגות המבקשים להירשם אצל רב שמקל יותר בהלכה, להירשם אצלו.

ח"כ אברהם מיכאלי אמר כי סיעת ש"ס בחנה את הצעת החוק היטב וכי מבחינתם הם תומכים בחוק.

גם מנכ"ל המשרד לשירותי דת, אביגדור אוחנה, ומנכ"ל מועצת הרבנות הראשית, עודד וינר, בירכו על ההצעה.

בסיכום הדיון, אמר ח"כ כהן כי הוא מציע כי ח"כ שנלר ילטש את הצעת החוק יחד עם מועצת הרבנות הראשית. עוד הציע ח"כ כהן כי לאחר בחירת איזור הרישום, הליך הרישום יסתיים באזור הנבחר וכי בכל מקרה הרב המקומי בעיר המגורים המקורי, יקבל הודעה על פתיחת תיק נישואין. עוד הוצע כי רשימה של הרבנים הרושמים לנישואין תוצב באתר אינטרנט כך שיהיה ניתן לבחור מתוכם את איזור הרישום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}