כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בשורה לרבני הערים: כבר לא יקבלו שכר רעב

ועדת הכספים החליטה היום כי שכרם השערורייתי של רבני הערים החדשים יועלה • המתווה המוצע: שכרם יעמוד על כשמונים אחוזים משכרו של מנכ"ל עירייה

הוועדה החליטה. צילום ארכיון
הוועדה החליטה. צילום ארכיון

ועדת הכספים של הכנסת קיימה היום (ב) דיון נוסף על שכרם של הרבנים החדשים, לאחר שבדיון הקודם התברר כי שכרם נמוך מאד.

יו"ר הוועדה ח"כ הרב משה גפני אמר כי בדיון הקודם הבטיח הממונה על השכר במשרד האוצר שהנושא יטופל בקרוב. "שכר הרבנים שנחשף בדיון הקודם היה בלתי הגיוני ופגע ביכולת תפקודם של הרבנים המקומיים".

השר לשירותי דת יעקב מרגי ביקש להודות ליו"ר הוועדה ח"כ הרב משה גפני על המעקב בנושא זה: "בזכות הדיון הקודם שכינסת, התכנסנו עם משרד האוצר והגענו להבנה שהמצב הקיים הוא אכן בלתי הגיוני ואסור שיימשך, הגענו להבנות לגבי שיפור המצב העתידי בשכרם של הרבנים".

הממונה על השכר באוצר אילן לוין אמר: "יש פערים עצומים בין שכר הרבנים הוותיקים לרבנים החדשים אשר מרוויחים 6000 ₪. לרבנים אסור לעבוד עבודה נוספת, חשוב שהכנסתם תהיה מכובדת אך שתהיה גם דוגמא אישית".

לוין אמר כי גובש מתווה חדש אשר יובא לממשלה בנושא שכר הרבנים. "שכר רב העיר יעמוד על כשמונים אחוזים, משכרו של מנכ"ל העירייה".

יו"ר הוועדה גפני קרא לסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר ראובן קוגן למצוא יחד עם מנכ"ל משרד הדתות את הנוסחה אשר תוביל לכך שיימצא התוספת התקציבית העומדת על 2.2. מיליון ש"ח לרבנים החדשים, מבלי שייפגעו שירותים חיוניים אחרים במשרד הדתות.

"לא יתכן מצב שרב אחד יקבל שכר גבוה יותר ורב אחר יקבל שכר נמוך יותר, צריך לשנות את המצב הקיים בצורה הדרגתית". אמר גפני.

בתגובה אמר אילן לוין כי בתוך שבועיים יתכנסו כדי למצוא פיתרון ראוי ויוגש לאישור הממשלה.

גפני ניצל את ההזדמנות ואמר כי גם העובדה שהבלניות מקבלות שכר זעום הוא כתם על מדינת ישראל. "הבלניות מקדישות את חייהם בכל השעות ובכל הימים ויש לתקן את שכרם", אמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}