כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

סערה בטבריה: ספרי התורה נפסלו בזדון

ספרי תורה שהובלו בתהלוכה מרכזית בטבריה נפסלו בכוונה תחילה מחשש שיפלו • רבנים: "מדובר בהקצנה שאין לה שום נקודת אחיזה בהלכה - זו לא הדרך לקרב"

התהלוכה בטבריה. צילום:פוטו אמנון דיגיטל
התהלוכה בטבריה. צילום:פוטו אמנון דיגיטל

אלפי אנשים הגיעו להשתתף בשבוע שעבר בתהלוכה מסורתית הנערכת במסגרת ההילולא של ר' מאיר בעל הנס בטבריה.

ארבעה ספרי תורה הוצאו אחר כבוד מבית הכנסת 'עץ החיים' לכיוון הציון.

אך עתה מתברר למרבה התדהמה, כי לא היו שם אלא 3 וחצי ספרי התורה שכן מחצית מגליונות ספר התורה האחד נשלחו להגהה. גם האחרים נפסלו בכוונה תחילה באמצעות מחיקת אותיות, ועוד.

הרב רפאל כהן מטבריה, ממארגני התהלוכה הסביר כי, "פסלנו את ספרי התורה כי חששנו שאם אחד מהספרים ייפול על הרצפה, הציבור כולו יצטרך להתענות. כך גם חששנו שנשים טמאות יגעו בספרי התורה".

הרב שאול דמרי, רב קהילת יוצאי טוניסיה בעיר תוקף את ההחלטה ואומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "כעסתי מאד כששמעתי על כך. זה חילול ה' גדול מאד. מאז היותנו ילדים קטנים אנחנו מלווים את התהלוכה הזאת וכל אחד מנשק את הספרים ומתפלל על ידם.

"אם אנשים היו יודעים את זה", אומר הרב דמרי. "זה היה מעורר שערורייה גדולה. ברגע זה ביזיון גדול מאד. מדובר בהקצנה שאין לה שום נקודת אחיזה בהלכה. זו לא הדרך לקרב את האנשים לדת.

"כעת מתברר שכל התפילות של האנשים לצד ספרי התורה היו לחינם. אני מקווה שבשנים הבאות יפיקו את הלקחים למרות שכל אחד בורח מהאחריות. ואם חושבים המארגנים לחזור על זה שוב, עדיף להפסיק לקיים את התהלוכה".

























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}