כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

שלום בית • ש"ס ויהדות התורה לוחצים ידיים

היו"ר ישראל אייכלר לא אהב את המאבק בין אטיאס למוזס כתוצאה מ'חוק ה-100 אלף' • בפגישה עם אטיאס הציע דרכים לשיתוף פעולה • כן, גם בנושא מצוקת הדיור

שהשלום שלו. ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן
שהשלום שלו. ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן

מאז הכריז שר האוצר יובל שטייניץ על הרמת הכפפה ל'חוק ועקנין', עבר חתול שחור בין ש"ס ליהדות התורה: האחרונה לא הסתפקה ב-100 אלף השקלים שהובטחו לזוגות צעירים עבור דירה ראשונה בערי פריפריה מסוימות. היא גם - ואולי בעיקר - נפגעה מקבורת 'חוק מוזס' ויצאה להתקפה חזיתית.

ביום שני, זמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים המאולתרת שערכו קברניטי ש"ס עם שר האוצר, יכולתי לראות כמה מחברי יהדות התורה מסתובבים במסדרונות כאריות בסוגר, מבכים את ההזדמנות שפוספסה.

מי שלקח באופן אישי ללב את הסכסוך הבלתי מכוון שנוצר בין שתי המפלגות החרדיות הוא יו"ר הסיעה בחודשים האחרונים, ישראל אייכלר. מאז נכנס לתפקידו הוא עושה הכול כדי להשיב את שלום הבית האבוד למפלגה שבראשותו. הוא אפילו הצליח לגרור את סגן שר הבריאות העסוק מאד אל ישיבות הסיעה הנערכות בימי שני. לא פעם נפגש עם יו"ר ש"ס, אלי ישי, ובין השניים בהחלט נרשמת ידידות קרובה.

והנה מגיע חוק אחד וטורף לו את כל הקלפים. בערוצים השונים נשמעו הצהרות הדדיות: סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, נגד ההישג, כביכול. שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בתשובת נגד בסגנון של 'עם כל הכבוד, הם לא מבינים בכספים'.

ראה אייכלר, הפנים, והחליט שחייבים לעשות סוף למריבה הזו. לא חסרות למפלגות החרדיות אויבים מבחוץ, והן בהחלט לא יכולות להרשות לעצמן את הלוקסוס של לריב בינן לבין עצמן.

הבוקר (ב') הוא נפגש עם אטיאס בלשכתו במשך כשעתיים. הם שוחחו על דרכים לשיתוף פעולה, להידוק חגורות לקראת המאבק להרצת תוכניות בניה ועל כל מה שאפשר כדי להקל על מצוקת הדיור מבלי להתקוטט. בין לבין, הועלו גם אפשרויות לנסות ולסייע לזוגות צעירים בפריפריה הקרובה, דבר שכידוע מתנגד לו האוצר נחרצות.

קשה שלא להעריך את אייכלר על העקביות ועל הדבקות במטרת השלום, דבר די נדיר במחוזות הפוליטיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}