ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

אריה דרעי תוקף את הציונות הדתית: "חלקם על גבול הרפורמים"

יו"ר ש"ס תוקף את הציונות הדתית ואומר: "קהילות גדולות מאוד של הכיפות הסרוגות, הם על גבול הרפורמים. זה עם כיפות, וזה נראה ישראלי יותר, אבל זה על גבול הרפורמים". על רבני צהר: "הם שותפים לרפורמים נגד חוק הגיור" • צפו בווידאו המלא

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90



יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי יוצא במתקפה על הציונות הדתית ואומר כי "אצל הכיפות הסרוגות יש קהילות גדולות מאוד - בעיקר במרכז הארץ שהן על גבול הרפורמה".

לדבריו, "מי שיודע - בקהילות גדולות מאוד של הכיפות הסרוגות בעיקר במרכז הארץ הם כבר על גבול הרפורמים. מי שיודע איך שמתנהלים בתי הכנסת ומה סדרי התפילה שם, נכון זה עם כיפות, וזה נראה ישראלי יותר, אבל זה על גבול הרפורמים".

דרעי נגד הציונות הדתית


דרעי תקף גם את ארגון רבני צהר ואמר כי "הלוחמים הגדולים ביותר שהיו נגד החוק הזה - חוק הגיור - היו רבני צהר, ביחד בשותפות עם הרפורמים. כי ידעו שהמטרה היא להרוס - לא משנה. הם נהנו מקלונם של אחרים, להשמיץ את הרבנות, לחפש את כל המגרעות". דבריו של דרעי שהתפרסמו הערב בערוץ 2 נאמרו באירוע של ארגון רבני 'בנועם' שהתקיים אמש.

בתחילת דבריו התייחס יו"ר ש"ס להרכב הממשלה הנוכחית ואמר כי זו הממשלה הטובה ביותר לציבור החרדי וכי להערכתו לא תהיה כזו בעתיד. "אנחנו שותפים לקואליציה ואני עושה מאמצים לשמר את הקואליציה משום שאין לנו קואליציה אחרת ולא תהיה כזו בעתיד".

לאור זאת הבהיר דרעי כי אין בכוונתו לפרק אותה גם אם בחלק מהמאבקים העיקשים נגד הרפורמים התשובה "בדיל ויעבור. אנחנו שותקים" כלשונו.

דרעי נשאל: "איך הרפורמים שהם מיעוט בישראל, מצליחים להשפיע על מערכת המשפט בישראל, איפה נכשלנו?". והשיב: "אנחנו לא נכשלנו, צריך להבין שיש פה מאבק על הצביון היהודי מאז קום המדינה. כשהרפורמים ראו שהם לא מצליחים בקלפי הם הלכו למערכת המשפט ושם לציבור אין השפעה".

לדבריו, "בכל ה-30 השנים האחרונות כל החוקים או כל הנגיסות שיש בסטטוס קוו זה על ידי העתירות מצד הרפורמים. חלק הצלחנו לתקן וחלק לא. ולכן אנחנו במלחמה מידי חודש כל פעם על נושא חדש".

בשונה מעמיתיו בסיעות החרדיות, סבור יו"ר ש"ס כי בשלב הנוכחי אין לחוקק חוק נגד בית המשפט העליון. "אין דרך היום במדינה לחוקק חוק שיעקוף את בג"צ או שישים לו גבולות. מותר לו להתערב. לנו אין רוב בקואליציה בשביל חוקים כאלו ולכן אנחנו מנסים לתקן. עובדה שבחוק הגיור הצלחנו לשכנע את ראש הממשלה וסיעות הקואליציה שאם בית המשפט יתערב בנושא הגיור ויכיר בגיור הרפורמי בישראל, שם אנחנו מחוקקים חוק נגד בית המשפט".

"מארגון רבני צהר נמסר כי הדברים לא ראויים לתגובה, גם בשל תכנם, וגם בשל מי שאמרם".
אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}