כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

הזוי: "ישראל הקימה ומימנה את דאעש"

האימאם סייד מוסטפה אל-קזוויני מקליפורניה טוען שדאעש הוקמה ומומנה על ידי המודיעין הישראלי

הזוי: "ישראל הקימה ומימנה את דאעש"
אילוסטרציה: כוחות דאע"ש צילום: צילום מסך

,

האם דאעש זה פיתוח ישראלי? מטיף מוסלמי טוען שכן.

בעוד ספרד ופינלנד ורוסיה נאבקות נגד דאעש, עם ההתקפות האלימות בשבוע שחלף על ידי פעילי דאעש, מטיף שיעי פופולרי בקליפורניה, מתעקש שהקמת המדינה האסלאמית ממומנת על ידי המודיעין הישראלי.

"כולכם יודעים מי הקים את ISIS, אל-קאעידה וכל ארגוני הטרור האלה", אמר האימאם סייד מוסטפה אל-קזוויני ב-29 ביוני במרכז החינוכי האסלאמי במחוז אורנג'.

"אתם יודעים טוב מאוד", המשיך קזוויני "מי שילם עבורם, מי מימן אותם, ומי עזר להם לרכוש נשק עבורם, ואפילו אימן אותם, והגן עליהם. זה לא ייצור של האיסלאם. האסלאם אינו אחראי על דאעש.

"רוב הקצינים שלהם הוכשרו בישראל, כולל אבו בכר אל-בגאדי", המנהיג המפורסם של המדינה האסלאמית, שכבר מספר פעמים נטען שהוא חוסל, אבל אין לכך כל אימות.

סרטון וידיאו של דברי האימאם נחשף ופורסם על ידי המכון לחקר התקשורת במזרח התיכון (MEMRI), אלו סוגים של תיאוריות קונספירציה שנפוצים בעולם המוסלמי, במיוחד במזרח התיכון, במשך עשרות שנים כבר, שישראל ממממת גורמי טרור כדי שיהיה לה תירוץ לתקוף מוסלמים.

המטיף קאזוויני ההזוי טוען שהוא חבר של כמה אנשים ידועים בקליפורניה, כולל ראש עיריית לוס אנג'לס אריק גרצ'טי והמטיף האוונגלי ריק וורן, שהוא מכנה "ידיד יקר".

אפילו בנו של קאזוויני, סייד, המלמד במרכז "אורנג קאונטי", שם נמסרה הדרשה, אינו מסכים עם אביו. "לא ראיתי את הסרטון, אז אני לא יודע מה הוא אמר, לא שמעתי אותו אומר דברים כאלה לפני כן, ואני לא מאמין כי דאעש נוסדה על ידי ישראל, אני מאמין שיש כוחות אזוריים שיש להם עניין לראות את הטרור פורח במזרח התיכון".

אז ישראל היא המייסדת והמייסדת של דאעש? מה הלאה? האפיפיור הוא בודהיסט? תוהה ג'ון מודי מי שמכהן כסגן נשיא בכיר, ברשת חדשות פוקס, מי שהיה הנציג ברומא במגזין טיים המפורסם.⁠⁠⁠,
דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}