כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אש אצל רבי יאשיהו • כך עלתה השלהבת באשדוד

"רבי שמעון היה המאחד. ביום הזה אין פלגים. כולנו רשב"י, אמר האדמו"ר ו'הדליק' את מאות תושבי אשדוד שהגיעו להילולה בחצר הישיבה • סיקור ותמונות מהמעמד

האדמו"ר עורך טקס חלאקה
האדמו"ר עורך טקס חלאקה

אלפים מתושבי אשדוד והסביבה הגיעו שעה קלה לאחר צאת השבת לרחבת ישיבת 'שובה ישראל' באשדוד, למעמד ההדלקה שנערך לכבודת הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי.

ההיערכות החלה כבר בשבוע שעבר. משאיות של עיריית אשדוד פרקו ברחבת הישיבה עצים, גזעים וחומרי בערה נוספים וערמו אותם זה על גבי זה. המתחם כולו נסגר באמצעות גדרות ענק, ומאות מילדי אשדוד עמדו - בימים שקדמו להילולא - מסביב לגדרות, בהמתנה דרוכה להדלקה המסורתית.

ההדלקה החלה באיחור משמעותי בשל כבוד השבת, ובשעה 23:00 בלילה - לאחר שבמקום התאספו אלפים מתלמידי הישיבה ומתושבי אשדוד - ניתן האות, והתזמורת פצחה בשירה סוחפת.

הרב משה נג'אטי, המשמש בימים כתיקונם כיו"ר ארגון התהילים העולמי, נטל את הלפיד בידו, והעלה את השלהבת במדורת הענק.

הזמרים איציק ואביחי אשל, פתחו בשירת 'בר יוחאי', והקהל כולו נסחף למעגלי הריקודים הסוערים. מדורת הענק – שלשונותיה עקפו את הבניינים הגבוהים של הישיבה - האירה את העיר אשדוד כולה, שדמתה לרגע למדורת אש גדולה שהודלקה לכבוד התנא האלוקי. תושבי אשדוד, גם כאלו הגרים באזורים מרוחקים, פתחו את חלונות ביתם והצטרפו לשירה האדירה שבקעה מחצר הישיבה.

על במת הכבוד ישב האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו כשלצידו יושבים בכירי העירייה ואישי ציבור נוספים, שפצחו אף הם בריקוד סוער. בכדי להעצים את אוירת השמחה הניחה העירייה מאחורי בימת הכבוד תותח שירה זיקוקי דינור, והילדים המשולהבים לא ידעו את נפשם מאושר.

לאחר הריקודים שארכו שעה ארוכה, נשא האדמו"ר דברי תורה וברכה. בדבריו עמד על מעלתו של התנא הגדול, והסביר על קדושת היום. "התנא רשב"י הגיע לדרגות שאי אפשר להבין בשכלנו את הגדולה שלו. לא שייך להגיע לכך", אמר האדמו"ר. "אנחנו רואים שכל עם ישראל שמח ביום ההילולא שלו. רשב"י היה דמות מאחדת. ביום הזה אין הבדל בין הפלגים השונים בעם ישראל. כולנו רשב"י. מי ייתן והתנא הקדוש ימליץ טוב בעדנו ובעד כל בית ישראל", סיים האדמו"ר.

לאחר הדרשה, עלו עשרות הורים עם ילדיהם לערוך את טקס ה'חלאק'ה' בביתו של האדמו"ר שגזז את מחלפות ראשיהם, ובירך אותם בהתרגשות שיזכו לגדול כגדולי תורה ויעשו נחתם להוריהם ולאביהם שבשמיים.


































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}