כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

דרמה בנתב"ג • מטוס אל-על נאלץ לבצע נחיתת חירום

עצרו נשימה: מטוס 'אל-על' שהמריא לנוארק שב לישראל בשל תקלה • לאחר שעות מתח - נחת בשלום • נוסע: "ידעתי שזכות רשב"י תגן על הנוסעים" • בלעדי: צפו בהיערכות ובנחיתה

הערכות כוחות ההצלה בנתב"ג • צילום: א.ב.
הערכות כוחות ההצלה בנתב"ג • צילום: א.ב.



מצב חירום הופעל הלילה בנמל התעופה בין גוריון.

כתב 'בחדרי חרדים' ששהה בשדה התעופה דווח על תקלה טכנית בטיסת אל-על - במטוס, שהמריא בשעה 00:30 מנתב"ג לנוארק שבניו-ג'רזי, ובשל התקלה שב חזרה לישראל.

נחיתת המטוס נדחתה לשעה 5:25, עם אור ראשון.

הייתה זו טיסה 027 של אל-על, שעל סיפונה היו 279 נוסעים, מתוכם 100 חרדים שהגיעו לישראל לרגל הילולת הרשב"י, והלילה היו אמורים לשוב לביתם.

בשעה 1:50 דיווחו הטייסים על נורת חיווי, המדווחת על תקלה בנעילת הגלגל השמאלי של המטוס. עקב כך הם התבקשו לשוב חזרה לישראל. בדרך, מעל הים, רוקנו הטייסים את מיכלי הדלק, על מנת להפחית את דרגת הסיכון לנוסעים. בנמל התעופה בן גוריון הורכז 'מצב חירום 2'.

עשרות כונני 'איחוד הצלה' ו'הצלה גוש דן', לצד כוחות גדולים של מגן דוד אדום, הגיעו לשדה התעופה. כ-80 אמבולנסים של מד"א, ו-50 כבאיות, כולל מנופי גבהים, המתינו בשדה.

כמו כן התייצבו בשדה התעופה 40 מתנדבי זק"א יחידת אל-על - בינ"ל, שעברו הכשרה מיוחדת בטיפול בנפגעים והרוגים בסביבת מטוס, כאשר כל נגיעה בפריט או חלק עלולה לגרום לפיצוץ או להסב נזק.

שני כלי טיס של חיל האוויר הוזנקו אל עבר המטוס ובדקו את איזור התקלה, על מנת להעריך את הסיכון בנחיתה.

לדברי גורמים בשדה התעופה בשעות המתח שלפני הנחיתה, רמת הסיכון אינה גבוהה, אך מפני שנמל בן גוריון הוא נמל תעופה בין לאומי, חייבים להיערך לגרוע מכל.

כתבנו דווח עוד, כי עשרות שוטרי יס"מ עמדו בכניסה, למנוע מבני המשפחות שהמתינו במתח, מלפרוץ פנימה אל השדה. גם כוחות פיקוד העורף הגיעו לנתב"ג.

בשעה 5:30 נחת המטוס בשלום - וכל הכוחות יצאו חזרה אל ביתם.

"פרקי תהילים החלו להישמע בלחישה מכל עבר"

פסח זינגר, חסיד בעלז, בשנות ה-30, שהיה בין נוסעי טיסה 027 של אל על, מספר בשיחה בלעדית עם אתר 'בחדרי חרדים', מיד עם נחיתת המטוס, על מה שהתרחש במטוס:

"כשעה לאחר ההמראה הכריז הקברניט, כי ישנה תקלה קטנה, וכי בעוד כ-25 דקות ננחת בשדה התעופה על מנת לסדר את התקלה ולהמריא שוב. הנוסעים נבהלו במקצת, אך לא היה ניכר לחץ מיוחד. אחת הדיילות אמרה לי כי מדובר בתקלה של נורית חיווי, ואין מה לדאוג.

"במטוס היו כ-100 חרדים, תושבי ארצות-הברית, שהגיעו לארץ-ישראל לכבוד ל"ג בעומר.

"לאחר 25 דקות הכריז הקברניט כי הנחיתה מתעכבת בשעה נוספת, כי יש צורך לרוקן דלק מעל הים. או-אז החלו הנוסעים להילחץ, ופרקי תהילים החלו להישמע בלחישה מכל עבר.

" העובדה שהנסיעה זו הייתה מיוחדת לכבוד רבי שמעון בר יוחאי חיזקה אותי, וידעתי שזכותו תגן על שלום הנוסעים הרבים שהגיעו במיוחד לר' שמעון.

"לאחר שעה נשמע שוב קולו של הקברניט שהכריז, כי כדי לא לקחת סיכון - המטוס ינחת רק עם אור ראשון.

"לפני הנחיתה הוכרז כי אין מה להילחץ. 'בנחיתה תראו כוחות הצלה וביטחון גדולים' - נאמר – 'אך הם נערכו מבחינה פרוטוקולית, ואין סיכון גדול'.

"עם הנחיתה אסף אותנו אוטובוס מיוחד, שהוביל את כל נוסעי המטוס לטרמינל, שם כיבדו אותנו בשתייה ודברי מאפה.

"בשעה 9:30 נעלה שוב לטיסה, כדי לטוס לארצות-הברית".

היערכות כוחות ההצלה בנתב"ג:



נחיתת המטוס:



קובי מור, מנכ"ל רשות שדות התעופה, בהודעה לתקשורת:



צילום וידאו: אלי שלזינגר, בחדרי חרדים































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}