כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הפתעה בויז'ניץ • מאיר שטיינמץ שוחרר מהכלא במקסיקו

מאיר שטיינמץ, חסיד ויז'ניץ, נעצר במקסיקו בשל הברחת תכשיטים - ושוחרר • התביעה השיגה צו מעצר מחודש -והוא נעצר שוב כעבור שנה וחצי • ביום ו' החליט השופט לשחררו

בית כלא. צילום אילוסטרציה
בית כלא. צילום אילוסטרציה

לפני שלוש שנים הגיע מאיר שטיינמץ, חסיד ויז'ניץ, למקסיקו, כשבמזוודתו תכשיטים. שטיינמץ החליט לעבור במסלול הירוק ולא להצהיר על התכשיטים שברשותו.

לרוע מזלו, פתחו מוכסי המכס את המזוודה וגילו את האוצר. שטיינמץ נעצר, הובא בפני שופט - והובל למעצר בבית כלא במקסיקו.

כעבור חודש הוא שוחרר במפתיע, לאחר שהשופט גילה כי בכתב התביעה מופיע סעיף שאינו תואם את חוקת מקסיקו.

שטיינמץ עזב את מקסיקו.

בינתיים ערערה התביעה על השחרור והצליחה להשיג צו מעצר נגדו. שטיינמץ, שלא ידע דבר על צו המעצר המחודש, הגיע שוב, לפני שנה וחצי, למקסיקו - ונעצר מיד לאחר שנחת בשדה התעופה.

עסקנים בכירים בחסידות ויזניץ גוייסו לטובתו. שליח חב"ד במקסיקו, הרב יוסף מייזליש, התערב בפרשה והשיג עבור החסיד הכלוא תנאים מועדפים ביותר. בשלב מסוים התערב בפרשה גם החיד"ו וייס מאנטוורפן - הפועל גם לשיחרורם של 'עצורי יפן' - שאף ביקר את שטיינמץ בכלא המקסיקני.

ביום שישי האחרון התקיים בבית המשפט דיון בפסק הדין. השופט החליט לגזור על שטיינמץ שנה וחצי מאסר, מתוך שלוש שנים - העונש המינימלי המקובל במקסיקו על "הברחה".

השופט החליט להחשיב את הזמן שהעצור כבר ישב בבית הכלא - ושחרר את שטיינמץ, כאשר במקביל עומד ותלוי נגדו עונש על-תנאי, במידה ויבצע הברחה נוספת.

שטיינמץ הגיע היום (א) בצהריים לניו-יורק. הוא יגיע השבוע לארץ - למשפחתו וילדיו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}