כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

חשבון המים שלך מופרז? הצטרף לתביעת המליונים

תביעות ייצוגיות ענקיות בסך מאות מיליוני שקלים מאיימות על 2 מתאגידי המים הגדולים במדינה • במוקד התביעות: גביית יתר מצרכנים ואי-כיול מוני מים

חשבון המים שלך מופרז? הצטרף לתביעת המליונים
פלאש90

2 בקשות לתביעות ייצוגיות בהיקף של 800 מיליון שקל הוגשו נגד תאגידי המים השונים, תביעה אחת נגד תאגיד המים התל-אביבי, והשנייה נגד תאגידי המים בחיפה, רעננה וכרמיאל. היקף התביעה בכל אחת מהן הוא 400 מיליון שקל.

בתביעה נגד מי אביבים - התאגיד התל-אביבי, טוענת התובעת כי קיבלה לפני כמה חודשים חיובים גבוהים מהרגיל בחשבונות המים שלה.

בדיעבד הסתבר כי מונה המים המותקן בדירתה המשיך לכאורה להגדיל את החיוב גם כאשר כל הברזים בדירה היו סגורים. בתאגיד המים אכן הסכימו עימה כי צריכת המים שלה אכן גבוהה מהמצופה, אך טענו כי בביתה יש ככל הנראה נזילה.

לאחר בדיקת מומחה הותקן מד לחץ בדירה, והסתבר כי שינויי לחץ מרובים מפעילים את מד המים (ומראים צריכה פיקטיבית) גם כאשר כל הברזים סגורים וגם כאשר אין כל נזילה.

התביעה טוענת כי חיובים דומים הוטלו על כ-200 אלף בתי אב, ודורשת לייצגם ולזכות בפיצוי המדובר.

ממי אביבים נמסר: "הבקשה לתביעה ייצוגית התקבלה היום ומטופלת על ידי הגורמים המשפטיים. חשוב להדגיש כי מדי המים המותקנים בתל אביב הם בעלי תו תקן ובאישור מכון התקנים בישראל".

התביעה הייצוגית השנייה הוגשה נגד תאגידי המים של חיפה, רעננה וכרמיאל בטענה שלא כיילו את מוני המים כנדרש בתקנות, כלומר - מדי 5 שנים למד מים דירתי ושנתיים או שלוש שנים למד מים משותף.

מהתביעה עולה, כי מדידה בלתי מדויקת של המים הנצרכים אצל הצרכן מגדילה או מפחיתה באופן שגוי את כמות המים המדווחת כמים שנוזלים בצנרת העירונית ומשבשת לחלוטין את קביעת תעריפי המים ואת ההחלטות ביחס להיקפי ההשקעה הנדרשים להחלפת צנרת וחידוש תשתיות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}