כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אובמה

אובמה

  • ט"ו אייר התשע"א

אובמה: שתי מדינות בקווי 67

אובמה בנאום שאכזב בשווה את שני הצדדים מתווה את חזונוף שתי מדינות לשתיח עמים בגבולות 67




אחרי ימים של ציפייה הציג הערב (יום ה') הנשיא האמריקני, ברק אובמה, את חזונו למזרח התיכון. לדבריו על המו"מ בין ישראל לפלסטינים להתבסס על העקרון של שתי מדינות בקווי 1967.

"הגבול בין ישראל לפלסטין חייב להתבסס על קווי 1967, עם חילופי שטחים מוסכמים, כך שגבולות יהיו בטוחים ומוכרים לשתי המדינות", אמר.

אובמה אמר כי אסור לעשות דה-לגיטימציה לישראל וכי הפלסטינים לא יקבלו לעולם את עצמאותם אם הם לא יקבלו את זכותה של ישראל להתקיים.

"באשר לישראל, הידידות שלנו מבוססת על היסטוריה משותפת וערכים משותפים, המחויבות שלנו לביטחונה של ישראל בלתי ניתנת לערעור, ונעמוד נגד ניסיונות להביא למצב שבו רק ישראל תעמוד לביקורת העולם. אבל בגלל הידידות הזו חשוב שנאמר את האמת. הסטטוס-קוו לא יכול להימשך, וגם על ישראל לנהוג באומץ כדי להגיע לשלום בר-קיימא".

"כל מדינה תכיר באחרת ותחיה עמה בשלום". אמר. וישראל חייבת לקבל את האפשרות להגן על עצמה.

.

על רקע הפיוס בין פתח לחמאס אמר אובמה כי על המנהיגות הפלסטינית לתת בשבועות הקרובים תשובה סבירה לשאלה איך ניתן להמשיך כך בדרך לשלום, ובינתיים על ארה"ב ושותפותיה להמשיך לבחון כיצד להתקדם במסלול המדיני. "אני מאמין שמרבית הפלסטינים מעדיפים להתבונן בעתיד, מאשר לשקוע בעבר", אמר אובמה.

אובמה חתם את נאומו בנושא הישראלי. "במשך עשרות שנים העימות בין ישראלים לערבים הטיל צל על האזור כולו. עבור הישראלים, המשמעות הייתה לחיות תחת הפחד שילדיהם יפוצצו באוטובוסים ושטילים יפלו על בתיהם. לפלסטינים המשמעות הייתה הסבל וההשפלה שבכיבוש, והעובדה שלא חיו במדינה משלהם".
נשיא ארה"ב אמר כי יותר פלסטינים גרים ממערב לנהר הירדן. "הטכנולוגיה תהפוך זאת לישראל קשה יותר להגן על עצמה... הקהילה הבינלאומית התעייפה מהתהליך הזה שאף פעם לא מגיע לשלום. החלום של מדינה דמוקרטית ויהודית אינו עולה בקנה אחד עם כיבוש קבוע. בסופו של דבר על הישראלים והפלסטינים לקבל החלטה, לנקוט פעולה, אי אפשר לכפות עליהם שלום – לא ארה"ב ולא אף אחד".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}