כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

גם ברוסיה: ישי לא שוכח את גלעד • יומן מסע

שר הפנים קיים ביקור רשמי בבירה מוסקבה • בתום סיור ממושך במוסדות החב"דיים, הגיע לביקור בפרלמנט הרוסי - וקינח בפגישה עם המופתי הראשי • ויש תמונות

ישי והרב לאזאר. צילום: יחצ
ישי והרב לאזאר. צילום: יחצ



סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי הגיע לביקור רשמי בן יומיים בעיר מוסקבה בירת רוסיה. לביקורו התלווה גם יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ אברהם מיכאלי.

במוסקבה למד ישי פרק בהלכות השבת עטרה ליושנה עם מהפכה בת מאות רבנים ושלוחי חב"ד.

את יומם החלו השר ופמלייתו בתפילת שחרית בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה". עם סיום התפילה ישבו בלשכת רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר כדי לשמוע בפירוט על הפעילות הרוחנית והגשמית עם כל גווני הציבור היהודי במדינה.

בהמשך, יצאו יחד לביקור למוסדות הקיימים בקרבת בית הכנסת המרכזי. בין השאר ביקרו במערכת ההוצאה לאור "לחיים", במוזיאון היהודי הגדול ההולך ונשלם, במרכז החינוכי ובמרכז החסד.

בביקור בפרלמנט של רוסיה נפגשה המשלחת לשיחה ארוכה ולבבית עם מר אלכסנדר טושין. הרב לאזאר בירך אותו על מינויו ליו"ר הפרלמנט. לברכה הצטרף גם השר ישי. טושין הרחיב בדבריו על הקשרים החמים בין הפרלמנט לקהילה היהודית ברוסיה בכלל ועם הרב בפרט.

משם המשיכה המשלחת לפגישה מיוחדת עם המופתי הראשי של רוסיה, במהלך הפגישה העלה השר ישי את נושא החייל החטוף גלעד שליט, שכבר שבוי מעל 5 שנים, וביקש מהמופתי שיפעל להחזרת גלעד הביתה.

קבלת פנים מיוחדת נערכה לשר ישי ע"י 'קונגרס יהודי גרוזיה' ו'קרן היסוד' במלון "סוביצקי" בהשתתפות הרב הראשי הגר"ב לאזאר, הרב יצחק קוגן, הרב אלכסדר ברדה, שגרירת ישראל ברוסיה, הקונסול ומכובדים נוספים.

































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}