כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

תלונה מפתיעה: "עמוס צייאדה עובר על החוק"

הרב טוביה שולזינגר - ראש כולל ברכסים - התעמק בספר החוקים הישראלי וגילה שפשיטותיו של צייאדה על המוסדות הינן בניגוד לחוק • משרד החינוך בודק

פשיטת משרד החינוך במיר
פשיטת משרד החינוך במיר



בשבועות האחרונים השתרר שקט יחסי בזירת הביקורות במוסדות החינוך, ובכל זאת, באופן מפתיע, מכתב שנשלח כבר בט"ז באדר ב' מצליח לעורר סערה מחודשת.

במכתב שנכתב כולו מהלב - ואפילו אינו מוקלד אלא מובא כפי שהוא - בכתב ידו של הרב טוביה שולזינגר, ראש כולל 'עטרת שלמה' ברכסים ובנו של המרא דאתרא הקודם של קרית אתא, הגר"ש שולזינגר, הוא מתאר את מעשיו של עמוס צייאדה כ"עבירה על החוק, לכאורה, וכמעשה חמור מבחינה הלכתית".

לא פחות.

מה שיפה הוא כי האיש אפילו אינו מעודכן כי נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, פרש זה מכבר ומינויו החדש של עו"ג משה דיין לתפקיד כבר אושר.

ובכל זאת, זכה מכתבו לטיפול הגון ורציני ביותר.

לפני מספר ימים העבירה נציבות שירות המדינה (אגף המשמעת) את המכתב, כפי שהוא, אל הד"ר שמשון שושני, מנכ"ל משרד החינוך.

"מצ"ב תלונה כנגד העובד שבנידון. אודה על בחינתך ומענה ישיר לפונה". על החתום, אסף רוזנברג, עו"ד, ממונה בכיר (משמעת).


הפרעה לקיום פולחן דתי

נעבור לתוכנו של המכתב.

"הנידון: פעילות בלתי חוקית של מר עמוס ציאדה, מנהל אגף בכיר מוסדות תורניים במשרד החינוך ודרישה להעמדתו לדין משמעתי והשעייתו המיידית".

בגוף המכתב יש גם פירוט להאשמות הכבדות המופנות לעברו של ציאדה. "מר עמוס ציאדה הינו פקיד במשרד החינוך, האחראי בתוקף תפקידו על המוסדות התורניים. לפני מספר חודשים הוציא הנ"ל מכתב לכל המוסדות כי עליהם לעבור ביקורות מטעמו ועל כל התלמידים להציב בפני הפקחים תעודות זהות.

"ע"פ חוק כבוד האדם וחירותו אין סמכות לפקיד ולמי מטעמו לדרוש הצגת תעודת זהות. אכן יש רשות וזכות לערוך ביקורת, אך הדרישה להצגת תעודת זהות היא פגיעה חמורה בזכויות הפרט, מה גם שהדבר נעשה ללא סמכות.

"זאת ועוד. הגעתם של המפקחים לישיבות לכוללים ולמוסדות התורה השונים, כניסתם לבתי המדרש כשהם דורשים מכלל התלמידים להפסיק את לימודם, נעילת דלתות, שיבוש כל סדרי הלימוד – מהוה הפרעה לקיום פולחן דתי, שהינה עבירה ללפי חוק העונשים".

"הרמב"ם בספר היד החזקה הלכות תלמוד תורה פ"ד ה"ט כתב ואין משיחין בבית המדרש אלא בדברי תורה בלבד. אפילו מי שנתעטש אין אומרים לו רפואה בבית המדרש. ואין צריך לומר שאר הדברים. וקדושת בית המדרש חמורה מקדושת בתי כנסיות. ובמסכת מגילה דף ג' ע"ב גדולה תלמוד תורה יותר מהקרבת תמידין ע"כ. כך שברור כי לימוד התורה בבתי מדרש הם "פולחן דתי" כלשון המחוקק".

"כשפקיד מורה להפריע ולשבש פולחן דתי לא באופן חד פעמי אלא בעשרות ומאות מקרים, דבר יום ביומו, יש להשעותו באופן מידי ולפתוח בהליכים משמעתיים כנגדו".

"ברצוני לציין מקרה חמור שאירע במוסד תורה במודיעין עילית, כאשר לבית המדרש נכנסה פקידה ממשרד החינוך, הכפופה למר ציאדה, והחלה לערוך ביקורות במקום. זהו שיא חדש של התגרות ופרובוקציה כאשר בבתי מדרשות וישיבות אין מקומן של נשים. וכמאמר חז"ל במסכת קידושין נ"ב אשה בעזרה.

"כאחד מרבבות תלמידי הישיבות והכוללים הנני מוטרד זה חדשים מעריכת הביקורות המשפילות המנוגדות לחוק, המבזות את התורה ולומדיה ופוגעות בצלם אנוש. כממונה על עובדי המדינה אבקשך לפעול מידית להשעיתו ולהעמדתו לדין משמעתי על חריגה מסמכות ועבירה על חוק העונשין של הפרעה לקיום פולחן דת".

העתקים, אגב, נשלחו גם ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}