כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ח"כ אמנון כהן חושף: "הרב עובדיה בוחר אותנו אחד אחד"

ח"כ אמנון כהן נכנס לכהן כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת • בדברי שבח ליו"ר היוצא - ח"כ דוד אזולאי - לא התאפק כהן והסביר: אנחנו מוצלחים בזכות בחירתו של הגר"ע

ח"כ אמנון כהן. צילום: ארכיון
ח"כ אמנון כהן. צילום: ארכיון

הבוקר (ד'), בחדר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, נפרדה הוועדה מהיו"ר הקודם והמוצלח שלה, דוד אזולאי, לטובת מחליפו ח"כ אמנון כהן.

במהלך הטקס הכריז היו"ר הנכנס, כי ועדת הפנים בראשותו, "תדאג בראש וראשונה לאזרח הפרטי חסר הממון והעוצמה והוא שיעמוד בראש מעייניה בכל נושא שיעלה לדיון. ועדת הפנים תהיה לפה ולמגן לכל מי שנפגע מרשלנות או הזנחה בנושאים כמו קרינה, זיהום אוויר וקרקע, תנאי כליאה מחפירים, מערך הצלה כושל או שלטון מקומי חסר משאבים".

ברוח הנושאים האקטואלים הוסיף כהן והבטיח, כי יפעל "לקידום חוק התכנון והבנייה וחוק הווד"לים ולעשות הכול כדי למצוא פתרון מהיר ובר קיימא לבעיית הדיור של זוגות צעירים".

בנושא מעברי הגבול, התריע ח"כ כהן מפני המשך מעברים פרוצים ואמר, כי מדינה חפצה חיים חייבת לפעול לסגירה הרמטית של הגבולות – נושא שנבחן עתה בכובד ראש גם באיחוד האירופי. ח"כ כהן הבטיח כי הוועדה תפעל בנושא זה, תוך שמירת כבודם וזכויותיהם של הפליטים ומהגרי העבודה הבלתי חוקיים.

"כמי שכיהן כסגן ראש עיר וכבעל עסק בעבר, רישוי עסקים הינו נושא שקרוב לליבי, והמצב הקיים היום, לפיו 70% מבעלי העסק פועלים ללא רישיון והינם עבריינים בעל כורחם, הינו נושא שהוועדה תידרש לו ברצינות ובמהירות", אמר ח"כ כהן.

לדבריו, שאיפתו היא לקדם שינוי חקיקה שיאפשר "one stop shop" בה יוכל בעל העסק להסדיר את כל ענייני הרישוי מבלי להתרוצץ ממשרד אחד למשנהו.

עוד הבטיח לטפל גם בנושא העברת תקציבים למערך הכיבוי וההצלה: "הוועדה לא תשקוט עד שתוודא שכל הבטחות ראש הממשלה בנושא מולאו".

היו"ר היוצא, ח"כ אזולאי, הודה ליו"ר הכנסת על שיתוף הפעולה ועל שנענה לכל בקשות הוועדה. כמו כן הודה לחברי הוועדה על עבודה משותפת ופורייה בעזרתה הובילו את הוועדה להישגים חשובים .

אין ספק שהוועדה, בראשותו של אזולאי, הגיעה להישגים מרשימים, כשהוא עושה את הכול בחן השמור לו, תוך הגעה להבנות ולהסכמות עם חברים מכל חלקי הבית, מבלי להזדקק לרוב הקואליציוני.

בין השאר העבירה הועדה בראשותו לא פחות מ-42 חוקים וביניהם חוק האסבסט, חוק האכיפה הסביבתית, החוק למאבק בשכרות והחוק להארכת שהות עובדים זרים ועוד.

לטיפולו של היו"ר החדש מותיר אזולאי שני נושאים חשובים והם שימור עצמאות הרשות לשיקום האסיר והסדרת מעמדם של אזרחים עובדי משטרת ישראל.

חברי הוועדה חלקו שבחים ליו"ר היוצא, ח"כ דוד אזולאי, על פועלו, והביעו בטחון כי על סמך היכרותם עם היושב ראש הנכנס ח"כ כהן, גם עמו יהיה שיתוף פעולה הדוק ופורה.

הגדיל לברך ח"כ ד"ר דב חנין שאמר לח"כ אזולאי: "הציבור הישראלי חייב לך הרבה מאוד עבור עבודת חקיקה חשובה ומרשימה ואתה בעל זכויות עצומות. הינך מופת של תבונה ונועם הליכות".

בתגובה, השיב לו כהן: "ומה חשבת? הרב עובדיה בוחר אותנו אחד אחד!"...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}