כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

פיקוד או הסדר

פיקוד או הסדר

רק לפני כחצי שנה צוטט מח"ט
הצנחנים לשעבר אהרון חליווה כי הוא אינו אוהב את מסלול ההסדר מהסיבה שאין טעם לקדם חיילים ששירותם קצר משל אחרים.
כעת טוענים חיילים בחטיבה כי המגמה נמשכת וזאת לאחר שמפקד גדוד 101 סירב לאפשר לחייליו לצאת לקורס מ"כים אלא אם יחתמו כי הם עוזבים את מסלול ההסדר.
הורים לשבעה חיילי הסדר מגדוד 101 של הצנחנים שנמנעה מהם יציאה לקורס מ"כים פנו בנושא לשר דניאל הרשקוביץ וביקשו את התערבותו. ההורים טוענים כי למפקדים "לא משתלם" להוציא בני ישיבות למסלול פיקוד בשל שירותם המקוצר שכן על פי הנוהל הקיים חייב חייל שיצא לקורס פיקודי לשרת כמ"כ במשך שמונה חודשים מסיום הקורס וכקצין במשך שנה מסיום הקורס.
השר הרשקוביץ פנה לבכירים בצה"ל שמסרו לו לדבריו כי המג"ד טעה בשיקול הדעת וכי חיילי ההסדר בכל החטיבות יוכלו להמשיך למסלולי הפיקוד גם ללא ויתור על מסלול ההסדר. אלא שההורים טוענים שהפרשה לא הסתיימה שכן שישה חיילים בני ישיבות אמנם יצאו לקורס אך ארבעה מהם נאלצו לוותר על מסלול ההסדר. אביו של אחד החיילים סיפר: "נאמר לחיילים שכל מי שחותם ויתור על מסלול ההסדר יוצא אוטומטית לקורס מ"כים. זו סחטנות בזויה ממש אולטימטום שפל."
השר הרשקוביץ מסר: "מצה"ל נמסר לי כי מג"ד 101 טעה וכי לא מדובר במדיניות חדשה. חיילים בני הישיבות צריכים ויכולים להשתלב במסלולי הפיקוד מבלי לוותר על מסלול ההסדר."
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "ההחלטה על יציאת חיילים לקורסי פיקוד אינה מתבססת על מסלול השירות שלהם ונקבעת על פי התאמת החייל לקורס כמו באירוע הנוכחי."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}