כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

האמא צעקה: "שרפו את הרגלים של הילד" • מצמרר

האב שבנו נכווה לאחר שבבית החולים רחצו את רגליו במים רותחים, בראיון מזעזע ל'בחדרי חרדים': "הרופא אמר לי אני לא יודע אם הילד יילך. איבדנו את הפרנסה ושמחת החיים"

ההורים והילד. צילום: עמית מגל, ידיעות אחרונות
ההורים והילד. צילום: עמית מגל, ידיעות אחרונות

שישה ילדים יש לאיציק ושלי כהן, תושבי באר שבע. בחודשים האחרונים הם ציפו בכיליון עיניים ללידת הילד השביעי.

בשני למרץ, זה קרה. בן שביעי נולד במזל- טוב.

"הלידה הייתה רגילה", מספר איציק בראיון 'לבחדרי חרדים'. "אחרי התאוששות קלה אשתי עלתה למחלקה לראות את הילד, הוא היה נראה רגיל לחלוטין, היא ספרה לו את האצבעות ביידים וברגליים וראתה את התינוק שיצאה לאוויר העולם כמתנה משמיים. כעבור שעתיים, נכנסו לחדר ההתאוששות המנהלת של התינוקיה ורופאת ילדים. הם אמרו לה: "קרה משהו לתינוק".

שלי לא הבינה במה מדובר אך היא מילאה את בקשתם להתלוות אחריהם לטיפול נמרץ. סמוך לדלת הכניסה אמרו לה הרופאים: "הופיעו בלוטות ברגליים של הילד והתקלף לו העור ברגליים".

שלי נכנסה למחלקה וכשראתה את הילד שלה התמוטטה מרוב הלם: "מה קרה לילד שלי?", היא צעקה. והרופאים בחרו לא להגיב.

"היום הכי שמח בחיינו הפך להיות היום הכי עצוב", אומר איציק.

שלי התקשרה לבעלה ואמרה לו בהיסטריה: "בוא תראה שרפו את הרגליים של הילד שלנו".

יוחאי, התינוק הצעיר, אושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "הרופאים אמרו לנו שיכול להיות שהוא סובל ממחלת עור אבל הם לא סיפרו לנו את האמת. הפלסטיקאי של בית החולים בדק את הילד פעם אחר פעם ורק אז אמרו לנו שיכול להיות מדובר בכוויות".

תחושתם הרעה של איציק ושלי לא הרפתה מהם. הימים הפכו ללילות והלילות הפכו לימים. הם עברו מבית חולים לבית חולים, וניסו למצוא מזור לסבלו של הילד.

"החלטנו להזמין פלסטיקאי פרטי מ'הדסה'. הגענו יחד עם העורך דין שלנו לבית החולים. וכשראו אותנו עם כל הפמליה הם נכנסו ללחץ. הפלסטיקאי ביקש לערוך בדיקות לילד, הוא הוריד לו את התחבושות וראינו שחור על כל הגוף.

"אחרי הבדיקות סיפר לנו הפלסטיקאי, ד"ר איציק סול את האמת: "הילד סובל מכוויות חמורות. יש לו נמקים באצבעות הרגליים והזרת בשני הרגליים יתקצרו עם הזמן ויכול להיות מאד שגם יצטרכו לקטוע כמה מהם".

מה שהתברר מאוחר יותר, כי לאחר הלידה שטפו האחיות את התינוק באבמטית מים רותחים.

• איך התחושה מאז?

"אנחנו חסרי אונים. המצב המשפחתי בבית הידרדר בצורה דראסטית. אין לנו יום ואין לנו לילה. טענו באוזנינו שזהו המקרה הראשון בארץ ולא יודעים איך לעזור לנו בצורה וודאית.

"בביקור האחרון שלנו אצל הפלסטיקאי הפרטי שאלתי אותו אם הוא יכול לומר לי אם הילד שלי יעמוד או יילך? הוא אמר לי: "אני לא יודע".

"עד היום יוחאי לא ממלמל ולא מחייך בכלל. כשאנחנו רוצים לקלח אותו הוא צורח צרחות איומות. זה כנראה נחרט אצלו.

"גם הכדורים שהוא קיבל אחרי אותו מקרה יכולים להשפיע לרעה על המוח של יוחאי. היינו אצל רבנים ובראשם הגר"ע יוסף שברכו את הילד. רק תפילות ייעזרו כעת".

ב"סורוקה" מסרו בתגובה: "מדובר באירוע חריג ומצער. לשמחתנו, שוחרר התינוק במצב טוב לאחר טיפול שמרני וללא צורך בהתערבות ניתוחית. נוכח איכות הריפוי המצוינת נראה כי לא צפויות לו הפרעות תפקודיות או אסתטיות בעתיד".

יוחאי בן שלי לרפואה שלמה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}