כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ליצמן בז'נבה • "הגיע הזמן שהאו"ם ידאג לגלעד שליט"

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן עלה לנאום בכינוס הבריאות הבינלאומי של האו"ם בז'נבה • את הבמה ניצל ליצמן להזכיר את גלעד שליט: "גם לו מגיעה בריאות"

ליצמן בז'נבה • "הגיע הזמן שהאו"ם ידאג לגלעד שליט"

סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן נמצא בימים אלה בביקור רישמי בז'נבה שבשווייץ, לרגל הכינוס השנתי של ארגון הבריאות העולמי.

בכינוס לוקחים חלק שרים וראשי משלחות מכ-200 מדינות בעולם, החברות בארגון הבריאות העולמי.

דיוני העצרת השנתית עוסקים השנה בנושאי קידום בריאות, מוכנות לפנדמיה וחיסונים, מניעת מחלות מדבקות ומחלות כרוניות.

בנאומו הבוקר, קרא הבוקר סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, להתערבות בינלאומית למענו של גלעד שליט הכלוא בידי החמאס בעזה.

"חייל צה"ל גלעד שליט נמצא בידי שוביו מזה חמש שנים, ללא שום מידע על תנאי כליאתו ומצבו הרפואי. אני קורא להתערבות בינלאומית למען גלעד שליט בכדי שנוכל להחזירו בהקדם לחיק משפחתו בריא ושלם" אמר הרב ליצמן בנאומו וקרא לאומות לסייע במציאת מידע על גלעד שליט.

בדבריו הדגיש סגן שר הבריאות כי מערכת הבריאות הישראלית יעילה ומצוינת ואת רצונה של ישראל לשתף פעולה עם אומות העולם ועם כל שכנותיה, בנושאי רפואה, קידום בריאות, מניעת מחלות, ידע ומחקר.

כן ציין את הפעילות המרכזית שמשרד הבריאות מתמקד בה, בראשה רפורמת השיניים, רפורמת הסיעוד והרפורמה בבריאות הנפש. סגן השר הבהיר כי מאמציה של ישראל לשפר את מצב הבריאות של ערביי ישראל והכריז כי משרד הבריאות יקצה משאבים מיוחדים לטיפול בנושאי מניעת עישון והשמנה.

במהלך דיוני הפתיחה, הוזמן נציג משרד הבריאות של איראן לשאת דברים.

המשלחת הישראלית בראשות סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד פרופ' רוני גמזו, יצאה מאולם הדיונים, בשל עמדתה המוצהרת של איראן, נגד העם היהודי ובעד השמדת מדינת ישראל.

אתמול קיים סגן השר סדרת פגישות עם שרי בריאות מהעולם, במהלך דיוני פתיחת הכנס השנתי. בין היתר נפגש עם מזכלי"ת ארגון הבריאות העולמי, ד"ר מרגרט צ'אן, מנהלת האזור האירופי של הארגון, שרי הבריאות של פולין, מולדובה, גיאורגיה, נשיא הכנס שר הבריאות של קפריסין ואישים רבים נוספים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}