כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מיהי החבורה שתכננה לפוצץ מסגד ולחסל בכיר?

בסיום חקירה ארוכה - במהלכה גוייס עד מדינה - חשפה משטרת תל אביב כנופיה אלימה שתכננה לפוצץ מסגד, לחסל בכיר בעירייה והטמינה מטען ברכבו של איש עסקים

זירת פשע. תמונת אילוסטרציה
זירת פשע. תמונת אילוסטרציה

במהלך החודשים האחרונים ניהלה משטרת תל אביב חקירה סמויה, שבסופה נעצרו שמונה חשודים תושבי יפו ותל אביב. במהלך החקירה גויס עד מדינה, ועלתה סדרה אלימה של אירועים פליליים בהם מעורבים החשודים.

על שמו ותמונתו של אחד החשודים קיים צו איסור פרסום, לבקשת עורך דינו.

בין החשדות, ניסיון רצח ותקיפת בכיר מעיריית תל אביב. החבורה הפעילה מטען חבלה ברכבו, וכשלא עלה בידם לפגוע בו, הותקף בסמוך למשרדי העירייה על ידי שני חשודים שהתחזו לשוטרים.

בין היתר, היה גם ניסיון לפגיעה במבנה הסיינטולוגיה ביפו, שכלל ניסיון הצתה וניסיון לפוצץ את המבנה באמצעות חומרים דליקים וחומרי חבלה. במידה והתכנון היה יוצא לפועל, גג המבנה היה קורס, כמו גם מבנים הסמוכים לו.

מחקירת המשטרה עולה כי הרקע למעשה הינו עסקי.

דבר נוסף העולה מהחקירה, כי על רקע סכסוך נדל"ן, חברו חלק מהחשודים לפגוע באיש עסקים והניחו מטען מתחת לרכבו בבת ים. כתוצאה מהפיצוץ, נפגע בנו של איש העסקים. במהלך מעצרם של החשודים נתפס בביתו של אחד מהם אשר ביפו מטען חבלה מוכן להפעלה ומעבדה לייצור חומרי נפץ.

לפי החשד, המטען יועד לפגוע באיש דת עם סיום תפילתו במסגד ביפו, וזאת על רקע סכסוך עסקי בין החשודים המעורבים. ביום ראשון תוגש הצהרת תובע עם בקשה למעצר החשודים עד תום ההליכים נגדם. בימים הקרובים תגיש פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום בעניינם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}