כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הסטודנט המצטיין: בני ברקי, בוגר 'תשב"ר' ו'סלבודקה'

בכירי המשק עמדו נפעמים מול האברך המזוקן שקיבל מילגת לימודים מלב לבייב • "גדלתי בבית של חזון אישניקער'ס", הוא מספר • הטיפ: "מי שלא חזק - יפול בדרך"

עובד לפרנסתו בחברה קדישא. אהרן דויטש עם לבייב. צילום: בחדרי חרדים
עובד לפרנסתו בחברה קדישא. אהרן דויטש עם לבייב. צילום: בחדרי חרדים



בכירי המשק הישראלי משתתפים היום (ב) בוועידת הנדל"ן השנתית במלון 'דיויד אינטרקונטיננטל' בתל-אביב. שאלות בוערות בתחומי הנדל"ן והצרכן הישראלי עולות על שולחן הדיונים.

בשיאו של האירוע, בזה אחר זה עלו אל במת הנכבדים חמישה סטודנטים מהטכניון בחיפה.

איל ההון לב לבייב, בזקן של ספירת העומר, קיבל את פניהם - וחילק להם מלגת לימודים בסך 12,500 ש"ח - לכל אחד ואחת.

אחד הסטודנטים הנבחרים הוא אברך בוגר מוסדות ליטאיים נחשבים. לפני 6 שנים עשה מהפך בחייו: הוא הצטרף לתוכנית 'חלמיש' המשלבת חרדים בעולם האקדמיה, נכנס לטכניון - והחל בלימודים המפרכים.

הנצחה למען הסטודנטים. לבייב. צילום: ישראל ברדוגוצילום: הנצחה למען הסטודנטים. לבייב. צילום: ישראל ברדוגו
הנצחה למען הסטודנטים. לבייב. צילום: ישראל ברדוגו


דויטש: "אני לא איש סטנדרטי"

אהרן דויטש, בן 30, אב לשלושה, תושב רכסים, בן למשפחה ליטאית טיפוסית מבני-ברק. בילדותו למד ב'חיידר' תשב"ר בבני-ברק. הוא המשיך לישיבה קטנה 'שערי תורה', עלה לישיבה הגדולה של 'סלבודקה' - ולא ויתר על כולל חשוב בבני ברק.

לפני 5 שנים, בשנת 2006, קיבל החלטה להתחיל את הלימודים בטכניון בחיפה במסגרת תוכנית חלמיש. "המשפחה לא ממש אהבה את זה", הוא מספר בראיון ל'בחדרי חרדים'. "אני אמנם בן למשפחה פתוחה, אבל בסופו של דבר הם 'חזון-איש'ניקע'ס' והם ודאי היו מעדיפים שאמשיך ללמוד בכולל".

דויטש מספר מה עמד מאחורי ההחלטה האמיצה: "אני לא איש סטנדרטי. אני אוהב אתגרים. כאדם נשוי, אברך לשעבר, לא קל להיות סטודנט. אני עובד בעבודות שונות כדי לסגור את החודש".

הפקולטה להנדסה אזרחית בחרה בחודשים האחרונים מתוך מאות שמות - בשמותם של חמשה סטודנטים שיקבלו את מלגת הלימודים. מתוך השמות - נבחר דויטש. "בדיוק לפני שבועיים לקחתי הלוואה של אותו הסכום", הוא מספר על 'המופת'. "לא ידעתי מאיפה אני אחזיר את זה. הנה ההוכחה שהקב"ה עוזר לי והחזיר לי קצת מהכסף היום".

דויטש נמצא בסיומה של השנה השלישית ללימודיו בטכניון מתוך 4 שנות לימוד. במקביל ללימודיו, הוא גם עוזר מחקר אצל ד"ר יסכה גולדפלד מהפקולטה להנדסה אזרחית ועובד בחברה קדישא באזור מגוריו.

"אני לא שולל כל תוכנית לעתיד גם אם זה לעשות תואר שני", הוא אומר בגאווה. "יהיה מאד קל לבוא ולקרוא לאנשים לצאת ללימודים, אבל זו לא חוכמה. מי שלא חזק - יפול בדרך. אני חושב שההצלחה שלי היא היכולת להקריב את החיים ללימודים".

מתגורר בבית הוריו

סטודנט דתי נוסף שזכה במילגה המיוחדת הוא ישראל נמט, תושב העיר חיפה, בוגר בית-הספר והישיבה התיכונית 'יבנה' בעיר ובוגר ישיבות גבוהות בירושלים.

נמט פירט בקורות-החיים שהגיש כי לימודיו כסטודנט מקשים על אורח חייו והוא נאלץ בשל הקשיים הכלכליים להתגורר בבית הוריו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}