כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

נאחז בקרן • האם פישר יעזוב את בנק ישראל?

יו"ר קרן המטבע העולמית נעצר בשל מעשה פלילי חמור, והחזיר את השמועות על מינויו של סטנלי פישר לתפקיד הבכיר • הבעיה: גילו של סטנלי חורג בשנתיים מהתקנון

סטנלי פישר, מבוגר בשנתיים. צילום: פלאש 90
סטנלי פישר, מבוגר בשנתיים. צילום: פלאש 90

הכלכלה הגלובלית כמרקחה, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית דומיניק שטראוס-קאהן היהודי צרפתי, מי שהיה מועמד כמעט ודאי לנשיאות צרפת ואחד מבכירי הכלכלנים בעולם, נתפס במעשה פלילי חמור במהלך ביקורו בארה"ב בימים האחרונים, וכפי הנראה יעמוד למשפט.

שטראוס-קאהן צפוי לפרוש מתפקידו במהלך היממה הקרובה, לאחר שיעבור סדרת בדיקות בעניינו, ואת מקומו ימלא בינתיים ג'ון ליפסקי המשנה ליו"ר הקרן.

ליפסקי – בכיר לשעבר במשרד האוצר האמריקאי ובבנק ההשקעות ג'י. פי. מורגן ימלא את תפקידו של קאהן כל עוד האחרון נתון במעצר.

עם זאת, נפתח המרוץ לתפקיד – אחד הנחשקים ביותר בעולם הכלכלה, כאשר שמותיהם של מספר מועמדים מובילים, בהם: כריסטין לגארד - שרת האוצר של צרפת שעשויה להיות האישה הראשונה בתפקיד זה, כמאל דרוויס - שר האוצר הטורקי ובכיר לשעבר בבנק העולמי ואגוסטין קרסטנס – נגיד הבנק המרכזי של מקסיקו.

וכמעט כרגיל, יש נקודה ישראלית. אחד השמות המוזכרים כמועמדים לתפקיד היוקרתי, הוא סטנלי פישר – נגיד בנק ישראל.
על פי דיווח של סוכנות הידיעות 'רויטרס', הבנקאי הישראלי המוערך מאוד בכלכלה הגלובלית הוא עדיין אחד המועמדים המובילים למשרה הבכירה.

יצויין, כי באופן רשמי אמור יו"ר הקרן להתמנות כל עוד מתחת לגיל 65. פישר הקשיש חגג לאחרונה את יום הולדתו ה-67, אך בשל ההערכה הרבה לה הוא זוכה, צפויה הנהלת הקרן לאשר את החריגה, ולאפשר את מינויו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}