כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

היעד: למכור במיליארד דולר ליפנים

ענקית התרופות הישראלית ממשיכה במסע הרכש: תרכוש את השליטב ב-TAIYO היפנית בסכום של 460 מיליון דולר ובכך תעמיק את אחיזתה בשוק היפני • ינאי: נשלים את היעד עוד לפני 2015

היעד: למכור במיליארד דולר ליפנים

ענקית התרופות הישראלית 'טבע' ממשיכה במסע רכש, לאחר שהודיעה על רכישת ספלון לפני כשבועיים תמורת 6.8 מיליארד דולר, מודיעה היום (ב') החברה על רכישת השליטה בחברת TAIYO היפנית תמורת 460 מיליון דולר.

'טבע' חתמה על הסכם לפיו תרכוש 57% מהמניות ובכך תחזיק בשליטה בחברה היפנית, כאשר התמורה תשולם במזומן לבעלי המניות.

TAIYO היא חברת התרופות הגנריות השלישית בגודלה ביפן, בשוק התרופות היפני - השני בגודלו בעולם (96 מיליארד דולר בשנה) כאשר 23% משוק זה הוא תרופות גנריות, היקף המכירות של החברה בשנת 2010 עמד על 530 מיליון דולר והיא מחזיקה במגוון רחב של כ-550 תרופות וטיפולים שונים, כמו גם אחיזה עמוקה ואיתנה בשוק התרופות היפני.

'טבע' הציעה במסגרת העסקה גם הצעה לשאר בעלי המניות לרכוש את חלקם, לפי שווי חברה כולל של 1.3 מיליארד דולר, כאשר השלמת העסקה בפועל צפויה להתרחש בתוך כ-4 חודשים.

שלמה ינאי מנכ"ל טבע אמר בעקבות הרכישה כי מדובר בצעד משמעותי לעבר הסף אותו הציבה החברה לעצמה, יעד של מכירות במיליארד דולר לשנה בשוק היפני עד 2015, כאשר לאור הרכישה נראה כי טבע תגיע ליעד הנכסף מוקדם מהצפוי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}