כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מכה יפנית • נדחה ערעורו של יעקב יוסף גרינוולד • "אנחנו המומים"

האסיר כבר נפרד משומרי בית הסוהר • הוריו הגיעו לטוקיו כדי להיות עמו ברגע השחרור הגדול • אך השופט היפני דחה את הערעור • המשמעות: עוד שנתיים בכלא • הדילמה: האם לערער פעם נוספת • עו"ד ציבין: "נפעל להעברתו ארצה להמשך ריצוי עונשו" • בלעדי: 'בחדרי חרדים' מדווח מיפן

אחד מאסירי יפן מאחורי הסורגים. צילום ארכיון
אחד מאסירי יפן מאחורי הסורגים. צילום ארכיון



כולם היו אופטימיים וציפו לבשורות טובות: הוריו של הבחור יעקב יוסף גרינוולד לצד עסקנים ומתנדבים - טסו לטוקיו שביפן כדי להיות שם ברגעים הגדולים בהם יכריז השופט על קבלת הערעור - והאסיר ישוחרר סופסוף מהאזיקים.

יעקב יוסף עצמו, היושב מאחורי סורג ובריח זה כארבע שנים, האמין כי הערעור יתקבל - והוא עתיד לראות בקרוב את בית הוריו בארץ-הקודש.

בימים האחרונים, כאשר ביקר בתאו העסקן ר' אהרן ניזרי, הביע הבחור את בטחונו בזיכויו ואף ביקש להתחיל להעביר הביתה ספרים ומתנות שקיבל במהלך שהותו בכלא, כדי שהישר מבית המשפט יוכל לעזוב את הכלא ולא יצטרך לחזור לארוז.

הוא כבר בישר לשומרים בכלא שהוא עוזב ביום שני, והודה להם על עזרתם ויחסם הידידותי.

אבל משמים רצו אחרת.

שופט בית המשפט בטוקיו החליט הבוקר (ב) שלא לקבל את הערעור שהגישו עורכי דינו של הבחור יעקב יוסף גרינוולד.

משמעות ההחלטה: הבחור ימשיך לשבת בבית הכלא עד סוף ריצוי עונשו - בעוד כשנתיים ימים.

"איפוק מדהים"

ומה קורה ביפן בשעות אלה?

עורכי הדין יושבים עם מתורגמנים ומנסים ללמוד את פסק הדין. בין עורכי הדין התעורר ויכוח האם להגיש ערעור על פסק הדין או לקבל את פסק הדין ולעשות הכול על-מנת שיעקב יוסף יועבר לכלא בארץ להמשך ריצוי עונשו.

מחוץ לבית המשפט מתגודדים אנשי תקשורת יפנים, שנדהמו מפסק הדין. כלי התקשורת היפניים מצטטים את תגובות עורכי הדין.

עו"ד מרדכי ציבין, שנמצא כעת ביפן ומלווה את משפט עצורי יפן מתחילתו, אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו המומים. לצערי, למרות תוצאות האמת של מכונת האמת, האמת לא יצאה לאור.
אנחנו לומדים את חומר ההחלטה ונראה מה אנו עושים הלאה. לעומת המשפטנים ההמומים, הנידון עצמו קיבל באיפוק מדהים את גזר דינו וכך גם הוריו. עורכי הדין יפעלו להעברתו של יעקב יוסף לארץ להמשך ריצוי עונשו".

ציבין מעדיף להביט על חצי הכוס המלאה, המהווה עבורו נחמה פורתא: "בינתיים ניצחנו בענין אחד: ביפן לא מחשיבים את הזמן שעבר מרגע הגשת הערעור ועד לפסיקה בעניין הדיון. במקרה זה החליט השופט להתחשב בזמן שעבר מהגשת הערעור. משמעות ההחלטה שיעקב יוסף יאלץ לשבת רק עוד שנתיים ולא עוד שלוש שנים".

שגריר ישראל ביפן ניסים בן שיטרית טילפן לעסקנים כדי להתעדכן במצב. הוא הביע את צערו על התוצאות והבטיח להמשיך לסייע.

הציבור מתבקש להמשיך להתפלל עבור יעקב יוסף בן רייזל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}