כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ומי הביא להסרת קופות הצדקה? יהדות התורה

קופות הצדקה התלויות על כל עמוד ברחבי ירושלים, הפכו למכה של ממש • בעירייה החליטו להסיר את הקופות, ולחייב את הקופות לקבל רישיון • ומי יזם? רוזנשטיין

קופות צדקה. תמונת אילוטרציה
קופות צדקה. תמונת אילוטרציה



קופוץ הצדקה של הארגונים השונים, הפכו 'למכת מדינה'. עיר הבירה, ירושלים, הפכה למוקד המרכזי של הקופות, וכמעט ולא ניתן למצוא עמוד חשמל או תחנת אוטובוס אליה לא מודבקים כמה קופות צדקה של ארגונים שונים ומשונים.


בחודשים האחרונים הבחין חבר מועצת העיר, שלמה רוזנשטיין, האחראי על התחום כי הדבר יוצא מכלל פורפורציה והצבתם של קופות העיר הפכה לדבר קטסטרופלי בכל קנה מידה והפיכת רשות הרבים לנחלת הפרט.

בנוסף, נטען בעירייה כי הדבר הופך למפגע בטיחותי, כמו גם לשרלטנות והצבת קופות שאינן מוכרות ואינן פעילות כלל.

בעירייה החלו ביוזמה חדשה בתיאום מלא עם קופות הצדקה המוכרות בעיר להסיר את הקופות ולהציב את כולן מחדש על פי החוק המחייב הסדר ורישוי וכן פיקוח עירוני חוקי. "המהלך חשוב לטובת תושבי העיר וגם אמור לשמור על הצדקה שאנשים נותנים שיעברו לידיים מהוגנות ולא לכל מי שרוצה לגרוף הון ללא פיקוח על ייעודו".

גורם בקופות הצדקה אמר בזעם בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "למרות שהעירייה רוצה להיטיב איתנו נראה שבסופו של דבר היא פוגעת. התהליך הבירוקראטי הוא ארוך ומייגע ועד אז אין קופות ברחבי העיר בהן אנשים יכולים לתרום את כספם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}