יצאו אמיצים: רגב ומרגי בעד הוזלת הדלק
ועדת השרים לחקיקה פסלה את הצעת החוק של ח"כ מירי רגב לחייב את אישור ועדת הכספים לכל שינוי בשיעור הבלו • החוק מת - והחולה עדייו נאנק • אז מי תמך?
- שרי רוט, בחדרי חרדים
- י"א אייר התשע"א
- 4 תגובות
בוקר מעניין עבר על ועדת השרים לחקיקה. הייתה זו ח"כ מירי רגב שהגישה הצעת חוק למען הוזלת מחירי הדלק.
רגב, כידוע, היא חברת ליכוד, אבל לא מתיישרת בכל דבר ועניין עם רצונות מפלגתה. וכך אירע שהיא, נגד רצון מפלגתה, הגישה את הצעת החוק הנ"ל.
הוועדה, כצפוי, הפילה לה את החוק.
וכך כתבה רגב בדברי ההסבר לחוק שלה:
"עליית מחירי הדלק, הנובעת, בין היתר, מהעלאה מופרזת של מס הבלו, מצטרפת לעליית מחירי הדיור, מחירי המים ומחירי מוצרי היסוד, וכך פוגעת פגיעה קשה ברוב משקי הבית במדינה ובעיקר בתושבים ממעמד הביניים ומהמעמד הנמוך. הדלק הוא מוצר בסיסי ועלייה במחירו גורמת לעליית מחירים בענפים רבים כמו ענפי ההובלה, ההסעות, התעשייה והחימום הביתי. עליות המחירים משליכות על כל המשק.
"יש שניסו להסביר את עליית המחירים בכך שמדובר בתופעה עולמית או במשבר עולמי בכל משק האנרגיה, אך תירוץ זה נראה קלוש לאור העובדה שבמשך 13 שנים מחיר הבלו לא עלה, ורק לפני כשנתיים הוחלט במשרד האוצר להעלות את שיעור הבלו באופן מדורג, עד שמחיר הדלק הגיע בחודשים האחרונים למחיר של מעל 70 אגורות לליטר. מחיר הדלק אף צפוי לעלות בעוד 20 אגורות לליטר בשנת 2012, כך לפי צו בדבר העלאת שיעור הבלו שפורסם בסוף שנת 2010".
על פי הצעת החוק, שינוי שיעור הבלו ייכנס לתוקף רק לאחר אישורו בוועדת הכספים ורק לאחר שניתנה אפשרות לחברי הכנסת לדרוש את ביטולו ולקיים דיון במליאת הכנסת.
מי שתמך בה היה השר יעקב מרגי מש"ס, שהצביע בעד החוק באמרו כי "ש"ס תמשיך להיאבק למען הורדת מחירי הדלק הנחשב כמוצר בסיסי וגורם ישיר לעליית המחירים במשק".
אז רגב ומרגי יצאו גיבורים, החוק מת, והחולה עדיין נאנק.
רגב, כידוע, היא חברת ליכוד, אבל לא מתיישרת בכל דבר ועניין עם רצונות מפלגתה. וכך אירע שהיא, נגד רצון מפלגתה, הגישה את הצעת החוק הנ"ל.
הוועדה, כצפוי, הפילה לה את החוק.
וכך כתבה רגב בדברי ההסבר לחוק שלה:
"עליית מחירי הדלק, הנובעת, בין היתר, מהעלאה מופרזת של מס הבלו, מצטרפת לעליית מחירי הדיור, מחירי המים ומחירי מוצרי היסוד, וכך פוגעת פגיעה קשה ברוב משקי הבית במדינה ובעיקר בתושבים ממעמד הביניים ומהמעמד הנמוך. הדלק הוא מוצר בסיסי ועלייה במחירו גורמת לעליית מחירים בענפים רבים כמו ענפי ההובלה, ההסעות, התעשייה והחימום הביתי. עליות המחירים משליכות על כל המשק.
"יש שניסו להסביר את עליית המחירים בכך שמדובר בתופעה עולמית או במשבר עולמי בכל משק האנרגיה, אך תירוץ זה נראה קלוש לאור העובדה שבמשך 13 שנים מחיר הבלו לא עלה, ורק לפני כשנתיים הוחלט במשרד האוצר להעלות את שיעור הבלו באופן מדורג, עד שמחיר הדלק הגיע בחודשים האחרונים למחיר של מעל 70 אגורות לליטר. מחיר הדלק אף צפוי לעלות בעוד 20 אגורות לליטר בשנת 2012, כך לפי צו בדבר העלאת שיעור הבלו שפורסם בסוף שנת 2010".
על פי הצעת החוק, שינוי שיעור הבלו ייכנס לתוקף רק לאחר אישורו בוועדת הכספים ורק לאחר שניתנה אפשרות לחברי הכנסת לדרוש את ביטולו ולקיים דיון במליאת הכנסת.
מי שתמך בה היה השר יעקב מרגי מש"ס, שהצביע בעד החוק באמרו כי "ש"ס תמשיך להיאבק למען הורדת מחירי הדלק הנחשב כמוצר בסיסי וגורם ישיר לעליית המחירים במשק".
אז רגב ומרגי יצאו גיבורים, החוק מת, והחולה עדיין נאנק.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות