כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מהפך בויז'ניץ: הגרמ"מ הפך את השעון • שחרית - בנץ

לאחר שנים בהן נהג הגרמ"מ הגר להתפלל שחרית בשעה 9:30, הודיע לחסידיו: "אני מתחיל להתפלל בנץ" • הסיבה: "כך נהג הבעש"ט" • מה יעשו חתני הבר מצווה?

הרה"צ רבי מנחם מנדל הגר. צילום: בחדרי חרדים
הרה"צ רבי מנחם מנדל הגר. צילום: בחדרי חרדים

הגרמ"מ הגר, אב"ד קרית ויז'ניץ, שינה בימים האחרונים ממנהגו והחל להתפלל מדי יום בזמן ותיקין בבית המדרש 'מרכז חסידי ויז'ניץ' ברחוב עזרא בבני ברק.

במשך שנים ארוכות היה עולה הגרמ"מ על יצועו בשעה 04:00 לפנות בוקר, ומתפלל את תפילת השחרית בשעה 09:30. בשבועות האחרונים, החליט הגרמ"מ להפוך את סדר יומו ולהתפלל במניין ותיקין.

לתפילת הותיקין מגיעים עשרות אברכים מבני ברק ומאלעד, המעוניינים להתפלל יחד עם רבם. חתני הבר מצווה, להם מניח הגרמ"מ את התפילין בפעם הראשונה, נאלצים להשכים קום, ולהגיע למניין הותיקין.

לאחר התפילה וארוחת הבוקר, נכנס הגרמ"מ לחדרו, שם הוא עוסק בתורה במשך כ-10 שעות, עד לתפילת המנחה המתקיימת בשעה 19:00 בערב. לאורך כל היום לא מקבל הגרמ"מ קהל, וקבלת הקהל מתחילה בשעות הערב המאוחרות.

המנהג של הגרמ"מ הוא חיזיון נדיר בחסידות ויז'ניץ, שם נהגו האדמו"רים להתפלל בשעות הבוקר המאוחרות. הגרמ"מ הסביר לחסידיו את המנהג החדש באומרו: "הבעל שם טוב הקדוש - אור שבעת הימים, נהג להתפלל כל יום בנץ הנראה".

בשבת ממשיך הגרמ"מ להתפלל בשעה 09:30, זאת בשל העובדה שה'באטע' מסתיים רק לקראת השעה 05:00 בבוקר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 75 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}