כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

פיגוע דריסה? • אביב מורג נהרג, 17 אזרחים נפצעו

ערבי ישראלי בן 22 עלה ב'יום הנכבה' על משאית - ופגע ברכבים בכבישי תל-אביב • שם ההרוג: אביב מורג, בן 29 • מתנדב הצלה גוש דן משחזר ל'בחדרי חרדים' את מסלול האימה

זה מה שנשאר. מכונית שנפגעה מהפיגוע, הבוקר. צילום: בחדרי חרדים
זה מה שנשאר. מכונית שנפגעה מהפיגוע, הבוקר. צילום: בחדרי חרדים



חשד לפיגוע דריסה בת"א: לכוחות ההצלה והביטחון נמסר בשעה 9:35 על משאית משתוללת הפוגעת במספר כלי רכב ברחוב דרך חיים בר לב בתל אביב. כוחות גדולים של משטרה מד"א הצלה גוש דן וזק"א יצאו למקום.

המשאית פגעה בחמישה הולכי רגל ובמכוניות. אחד מהולכי הרגל, אביב מורג, בן 29, תושב תל אביב נפצע אנושות ונפטר מפצעיו. 17 בני אדם נפגעו באורח קל עד בינוני.

דווח כי הנהג יצא מהמשאית, המשיך להשתולל ותקף צעירה. מדובר בתאונה שמשתרעת על פני כקילומטר וחצי. הנהג נלכד על ידי אזרחים בפינת רחוב ששת הימים ורחוב הטייסים.

יוסי, עד ראייה שהיה במקום ורכבו נפגע מהמשאית, סיפר בראיון ל'גלי צה"ל':"נסענו בדרך לוד. לפני הפנייה לרחוב ששת הימים הרגשנו לפתע חבטות באוטו ועפנו עם המיניבוס של ההסעה".

לדבריו, "מדובר כנראה בפיגוע. אני לא נפגעתי. לקח 10 דקות עד שהמשטרה הגיעה. אפשר לראות ג'יפים הפוכים, כלי רכב הפוכים".

אלעד ניסנהולץ היה החובש ראשון שהגיע ראשון מכוחות הצלה לזירת האירוע: "מדובר בזירה מתמשכת לאורך כ-1,500 מטר, משאית שדרסה כל מה שהיה בדרכה. כשהגעתי הכל כבר היה שקט, נהג רכב שהמשאית העיפה אותו נהרג במקום, רוכב אופנוע נפגע במצב בינוני. כל השאר, נוסעי רכבים, נפצעו קל".

נתי שפירא, מתנדב זק"א שהגיע לזירת הפיגוע, מספר: "בתחילה חשבנו שמדובר בתאונה קטלנית עם נהג משאית שפגע וברח. תוך כדי טיפול בנפגעים מוקד זק"א עדכן אותנו שמדובר באירוע פח"ע. הפעלנו מיד נוהל פיגוע ומתנדבים נוספים הוקפצו לזירה. צוות זק"א מטפל בגופה ובאיסוף הממצאים".

הנהג הפוגע הוא בן 22, תושב כפר קאסם, אמר: "בסך הכל מדובר בתאונה. איבדתי שליטה, ומרוב הלם ברחתי...".

הפצועים פונו לבית החולים איכילוב.



המתנדב משחזר את הפיגוע

ישראל גרוניך, מתנדב 'הצלה גוש דן', משחזר את הפיגוע מהרגע הראשון בו דווח על תאונת דרכים, ועד לרגע בו נעצר המחבל:

"קיבלתי קריאה על תאונת דרכים קשה עם מעורבות משאית, מצומת מסובים לדרך בר לב. כשהגעתי למקום, ראיתי שני רכבים בצד הכביש כשבתוך אחד מהם פצוע קל ומחוצה לו פצוע נוסף - אף הוא במצב קל. הפצוע סיפר כי המשאית שפגעה בו המשיכה בנסיעה, וכנראה יש נפגעים נוספים בהמשך. תוך כדי שמתנדבים אחרים מעניקים להם סיוע רפואי, המשכתי בנסיעה על הכביש.

"על הצומת ראיתי חייל רוכב אופנוע שאף הוא נפגע באורח קל. הוא סיפר כי נפגע ממשאית שהמשיכה בדרכה הלאה. המשכתי בנסיעה על הכביש עד דרך בר לב פינת דרך הטייסים, שם אני מגלה זירה מפחידה: ג'יפ שנפגע קשות ובתוכו גבר כבן 40 כשהוא ללא רוח חיים. בסמוך אליו עוד שני רכבים שאף הם נפגעו, אך הנוסעים נפצעו קל בלבד.

"לא חשבתי פעמיים ודיווחתי למד"א כי מדובר בזירת פיגוע דריסה, ואלו הזניקו כוחות גדולים לזירת מסלול פיגוע הדריסה שמנה עד כה 3 זירות.

"בדרך בר לב פינת ששת הימים ראיתי עוד ג'יפ שנפגע, ובתוכו פצוע באורח בינוני שאף הוא טופל ע"י מתנדבי הצלה גוש דן.

"בהמשך מצאתי את המשאית קצת אחרי בר לב פינת ששת הימים צמוד לגדר בית ספר כשהיא חסומה ע"י כלי רכב.

"הייתה התגודדות של עשרות אנשים סביב המשאית, ניידת משטרה ראשונה שהגיעה לזירה הכניסה את הנהג לניידת המשטרה ונסעה".



















































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}