כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

גדעון סער - הלוחם החדש למען השבת

חשיפה ראשונה ב'בחדרי חרדים' • כך נזעק שר החינוך למען שמירת השבת • בחלק מבתי הספר הממלכתיים תוכננו מדורות ל"ג בעומר הכרוכות בחילול שבת • משרד החינוך מיהר והוציא חוזר חסר-תקדים ובו הוראה דחופה לבטל כל תוכנית הכרוכה בחילול שבת • כל הפרטים והמכתב המלא - בפנים

ומי מכבד את השבת? גדעון סער בחתונת ויז'ניץ
ומי מכבד את השבת? גדעון סער בחתונת ויז'ניץ

רק לפני מספר שבועות הכתיר אותו הגר"ע יוסף כ"אוהב התורה ולומדיה".

היה זה באירוע חגיגי של המכללה החרדית בראשה עומדת בתו של הגר"ע, עדינה בר שלום. הגר"ע יצא מגדרו בשבחיו לשר החינוך, "היקר, אהוב למעלה ונחמד למטה".

"אחרי שנתיים של חשדנות ומתיחות, שר החינוך גדעון סער חוגג ירח דבש פתאומי עם הציבור החרדי. חודשים אחדים לאחר שסומן כאויב עולם הישיבות החרדי עקב דבריו והחלטותיו להגביר את הפיקוח על המוסדות המתוקצבים מטעם המדינה, השר יוצא ובא בבתי הרבנים החרדים ומתקבל בתשואות", כתב אז יאיר אטינגר ב'הארץ'.

הבוקר (ו) עושה סער צעד נוסף באותו כיוון, ולא אופתע אם יקצור על כך ברכות ושבחים נוספים מפיו של הגר"ע.

הזרוע הביצועית הפעם היא ידו של מנכ"ל המשרד, ד"ר שמשון שושני, אך אין ספק שמי שמכוון את היד הזו היא הרוח החדשה הנושבת בין כתלי המשרד.

וזה לשון המכתב, המופנה אל מנהלי המחוזות במשרד החינוך:

"הנדון: מדורות ל"ג בעומר תשע"א

הרבנות הראשית הפנתה את תשומת לבנו לתלונות רבות המתקבלות מהורים בעלי אופי דתי-מסורתי, הקובלים על כך שילדיהם הוזמנו למדורות ל"ג בעומר במסגרת בתיה"ס, אשר פעולתן מתחילה בעיצומה של השבת.

אנו מבקשים מכם להנחות את בתיה"ס להקפיד על כך שימנע חילול שבת".

העתקים למכתב נשלחו, כמובן, ל"מר גדעון סער, שר החינוך" וכן אל "הרב חיים המדינגר, ראש לשכת הרב הראשי לישראל, ד"ר אברהם ליפשיץ, מנהל מינהל החינוך הדתי, מר מנחם כהן, סמנכ"ל ומנהל מינהל כא"ב, תיאום ובקרה, וד"ר מיכאל כהן, סגן מנהל המינהל לכא"ב, תיאום ובקרה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}