כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

שלב הסיכומים במשפט ביפן • השופט התנצל בפני העצור

בסיום משפטו של יואל זאב גולדשטיין, מ'עצורי יפן', הוא נשא נאום מרגש • השופט התרשם והתנצל על הזמן הרב שישב בכלא • והעצור גרינוולד כבר הודיע לשומריו: ביום ב' אני עוזב

העצור בכלא היפני
העצור בכלא היפני



הסתיים שלב הסיכומים במשפטו של הבחור יואל זאב גולדשטיין בבית המשפט ביפן.

באולם ישבו באותה העת החיד"א וייס, שהגיע במיוחד מאנטוורפן, הרב אלימלך בינדיגר עסקן בכיר שמלווה את הבחורים, ביחד עם ר' אהרון ניזרי מלונדון.

גולדשטיין הוכנס לאולם חמש דקות לפני פתיחת המשפט, כשהוא מלווה בשני שומרים, והתיישב ליד השולחן כשמאחוריו צוות ההגנה. בצוות השופטים הופיע הפעם שופט חדש, כאשר גם התובע במשפט היה חדש.

"יואל זאב סיפר לי", אומר ר' אהרון ניזרי ל'בחדרי חרדים', "כי בסוכות התיר לו השופט לברך על הלולב, ובנענועי הלולב כיוון אל המקום בו עמדו השופטים, שכולם יעלמו. ואכן חלק גדול מהצוות השתנה".

התובע הקריא את סיכום התביעה, ודרש עונש מאסר של 15 שנה וקנס של 62 אלף דולר.

בשלב זה החל שלב הסיכומים של ההגנה ובזה אחר זה עלו שלושת עורכי הדין והציגו את סיכומיהם.

לאחר שעורכי הדין סיימו, פנה השופט אל יואל זאב ושאל אותו אם הוא רוצה להוסיף דבר מה, כי זו ההזדמנות האחרונה שלו לדבר, לפני מתן גזר הדין.

גולדשטיין ביקש רשות מהשופט לשבת במקום לעמוד, כפי שעשו יתר הדוברים, ודיבר בעברית שתורגמה ליפנית. בדבריו הוא ריגש אפילו את השופט עצמו.

הוא אמר: "כבוד השופט מאז שנולדתי אני עושה את רצון ה', אני מתפלל שלוש פעמים ביום לומד תורה ועוזר לאנשים מימי לא עשיתי רע לאיש. את זמני הפנוי ביליתי בהתנדבות לעזור לחולים בבתי חולים, ועזרה לזקנים. אהבתי ללמוד תורה ואני ממשיך לעשות זאת מתאי בכלא.

"חוקי התורה אינם מאפשרים לי לאכול אוכל רגיל. הרבה פעמים לא קבלתי את האוכל שלי וזה פגע בבריאותי. לפעמים אני חושב שזה לא הוגן שאני כבר יושב שלוש שנים בתא בכלא ללא משפט. אני כיהודי מאמין יודע שהכול משמים, ואני מקבל עלי באהבה את גזר דינו ומתפלל שיוציא אותי לחרות".

הקהל מחה דמעה בהתרגשות, וגולדשטיין המשיך ואמר: "כבוד השופט, אני בתמימותי סמכתי על יושרו של אדם מהקהילה שלי, אני עדיין המום ממה שהוא עשה לי, ואני לא מבין איך בן אדם יכול להיות כה רשע ולהוליך שולל נער תמים. אני בטוח שאתה, כבוד השופט, מאמין לדברי. אני לא משקר, אני מדבר מעומק ליבי".

השופט התרגש והתנצל בפניו על ישיבתו הארוכה בכלא, וקבע כי פסק הדין יינתן ב-29 לאוגוסט.



יעקב יוסף כבר שולח את חפציו הביתה

ר' אהרון ניזרי סיפר, כי הגיע ליפן ימים ספורים לפני המשפט, במהלכם עזר לבחורים להכין את דברי הסיכום.

כשביקר את הבחור יעקב יוסף גרינוולד, שגזר דינו יינתן ביום שני הקרוב ביפן, אמר לו יעקב יוסף, כי הוא בטוח בזיכויו, וכי כבר החל לשלוח הביתה ספרים ומתנות שקיבל במהלך שהותו בכלא, כדי שהיישר מבית המשפט יוכל לעזוב את הכלא ולא יצטרך לחזור לארוז.

הוא סיפר כי כבר בישר לשומרים בכלא שהוא עוזב ביום שני, והודה להם על עזרתם ויחסם הידידותי.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}