כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אייכלר מציע: רוצים לשבות? נא הודיעו קודם

הההשבתה הפראית של רכבת ישראל מעוררת זעם במערכת הפוליטית • גם ח"כ ישראל אייכלר עולה על הרכבת השובתת ומציע: "כל השבתה מחייבת הודעה מראש"

לא עוד. תחנת רכבת שובתת. צילום: יעקב נחומי
לא עוד. תחנת רכבת שובתת. צילום: יעקב נחומי

שביתת הרכבות, שהסתיימה בפתאומיות בדיוק כפי שפרצה אל חלל העולם בלי כל הודעה מוקדמת, הותירה אחריה ח"כים רבים זועמים.

אפילו שר התחבורה, ישראל כץ, מחה על השביתה וכינה אותה "שביתה פראית". לא, אין לו שום דבר "נגד עובדים", אבל, "לא ייתכן שעובדים ינהלו את הרכבת ויחליטו על השבתה מהרגע להרגע".

דומה כי זה היה הנושא המרכזי: הפתאומיות. כולנו רגילים לשביתות במגזר כזה או אחר, אבל בלי הודעה? זה כמעט חסר תקדים.

מי שמיהר לעלות 'על הרכבת' היה יו"ר סיעת יהדות התורה, ישראל איכלר, שברעיון מבריק החליט ללכת על הצעת חוק מעניינת.

ראשית, גינה איכלר את "התפרצות השביתה הפתאומית ברכבת ישראל".

לדבריו, דינם של שובתי התחבורה הציבורית ונמלי תעופה ובתי חולים, הוא לא פחות מדינם של..."חוטפי בני ערובה, שנקלעו למקומות שלא היתה להם אפשרות לברוח משם".

איכלר סבור כי גם "זכות השביתה" של עובדים אינה יכולה להצדיק פגיעה כזאת בכבוד האדם וחירותו. "חייבים להעניק 48 שעות לפחות זמן לאזרחים להתרחק מן הסכנה. לא מספיק שיודעים שיש סכסוך עבודה הנמשך שבועות וחדשים ופתאום להיקלע בלי יכולת להתארגן לאלטרניבה. בכל מקרה, גם במאבק מוצדק, אין לתפוס בני אדם ברחוב, בבית חולים או ברכבת או בנמל תעופה כבני ערובה. זה גזל ופגיעה ברברית בזכויות היסוד של אנשים חפים מפשע".

בדעתו להגיש הצעת חוק לפיו מי שיבצע שביתה פתאומית בלי להעניק 48 שעות הודעה מראש בכל כלי התקשורת ישא באחריות פלילית אישית:

"האזרח חייב לדעת בודאות על השביתה הצפויה ועל הפגיעה באזרח החף מפשע ואינו קשור לסכסוך העבודה. לפי החוק המוצע אסור בשום מקרה לעובד ציבורי במקום ציבורי להכריז שביתה שפוגעת בשירותי הציבור לאזרח, בלי הודעה מראש בכל כלי התקשורת, 48 שעות קודם".

"הצעה זאת תמנע בלבול בקרב אנשים חפים מפשע שיש להם תורים לטיפולים אמבולטורים בבתי חולים ומגיעים למקום חסרי אונים. הדבר ימנע היתקעות נוסעים בנמלי תעופה, שיוכלו לתכנן את צאתם ובואם לנמל התעופה. ימנע שיבוש תכניות הנסיעה של אזרחים באופן פתאומי ברכבות ובתחבורה ציבורית. וכן ימנע צבירת מצבורי אשפה, שיש בהם פגיעה בבריאות בעת שביתה ברשויות מקומיות".

מעל במה זו נאחל לו ברכת הצלחה...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}