כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

שגריר לרגע • מי עצבן את ארדן באו"ם?

השר להגנת הסביבה, שסירב לאחרונה ליטול תפקיד שגריר ישראל באו"ם - נענה להזמנה לעצרת הכללית • לפניו עלתה לנאום נציגת סודן - ותקפה את ישראל • מה השיב לה ארדן?

גלעד ארדן נואם. צילום: אילן קליין
גלעד ארדן נואם. צילום: אילן קליין

רק לאחרונה סירב השר גלעד ארדן ליטול על עצמו את תפקיד שגריר ישראל באו"ם, אבל מתברר כי בעת הצורך הוא מייצג נאמנה את מדינתו באו"ם.

הבוקר (ה) במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם, במסגרת הכינוס ה-19 של המועצה לפיתוח בר-קיימא, נשא ארדן דברים תקיפים ביותר.

לדברים הנוקבים קדם אירוע שצרם לו: לפני שהחל לנאום, עלתה לפודיום נציגת סודן ונאמה בשם הקבוצה הערבית. בנאומה, תקפה את ישראל ודיברה על הכיבוש המתמשך בשטחים ובמזרח ירושלים - דבר שמונע מהפלסטינים לפתח ולמצות את זכויותיהם בתחומי התחבורה, כימיקלים, ניהול פסולת, כרייה ודפוסי ייצור וצריכה.

לטענתה, ישראל משליכה פסולת בשטחים הפלסטינים הכבושים, מספחת שטחים כולל במזרח ירושלים, תוואי הרכבת לירושלים מונע מעבר של פלסטינים לשטחי העיבוד שלהם ועוד. הנציגה קראה למועצה ליישם את מה שכבר נקבע ביוהנסבורג (פורום מכנן בנושא פיתוח בר-קיימא ב-2002) - לאפשר לאלה החיים תחת כיבוש למצות את זכויותיהם בכל תחומי הפיתוח שציינה שיביאו לקידום רווחת האוכלוסייה.

בתום נאומו, שעסק בעיקר בנושאים הקשורים במשרדו, הוסיף השר ארדן: "כשר להגנת הסביבה בישראל, הגעתי לאו"ם בניו יורק כדי לדבר בשם מדינתי – החברה במועצה הזאת – בנושאים מקצועיים של פיתוח בר קיימא. עם זאת, איני יכול להישאר אדיש כשנציגי הקבוצה הערבית משתמשים בפורום המקצועי הזה להטלת האשמות שווא נגד מדינתי למטרות פוליטיות ציניות.

"ראשית, הרשו לי להצהיר באופן ברור כי היהודים גרו בירושלים ברציפות במשך אלפי שנים. שנית, כל מחלוקת על שטחים בירושלים או בכל מקום אחר בינינו לבין הפלסטינים יכולה להיפתר רק באמצעות משא ומתן ישיר.

"אולם, הפלסטינים מסרבים לשאת ולתת איתנו, ובמקום זאת ממשיכים לחפש פתרונות חד-צדדיים בפורומים בינלאומיים. לבסוף, האירועים האחרונים במדינות המזרח התיכון מונעים על ידי תנאים כלכליים, דבר המוכיח שוב כי ישראל הינה אי של יציבות, זכויות האדם, ובעלת הזדמנויות כלכליות עבור כל אזרחיה, יהודים וערבים כאחד", סיים ארדן את תשובתו הנוקבת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}