כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מופז ספג ביקורת: "הנואמים שלנו טובים יותר"

שדולת ארץ ישראל בכנסת לא אהבה את רשימת הנואמים שבחר יו"ר ועדת החוץ והביטחון לדיון בהצהרות על מדינה פלסטינית בקרוב • בתגובה, שיגרו הח"כים רשימה אלטרנטיבית

יו"ר הוועדה, שאול מופז. צילום ארכיון
יו"ר הוועדה, שאול מופז. צילום ארכיון

בעוד מספר ימים מתכוון יו"ר ועדת החוץ והביטחון, שאול מופז, לכנס את הוועדה בראשותה הוא עומד - כדי לדון בהצהרות הפלסטינים על כוונתם להכריז מדינה פלסטינית בגבולות 67 כבר בחודש ספטמבר הקרוב.

הדיון ייערך תחת הכותרת "ישראל לקראת תהליך 'ספטמבר 2011', ואליו הוזמנה רשימה נכבדת של אישים, ובהם: פרופ' שמעון שמיר מאוניברסיטת ת"א, ד"ר גבריאלה שלו שגרירת ישראל באו"ם לשעבר, פרופ' אלי פודה מהאוניברסיטה העברית, פרופ' אפרים הלוי ראש המוסד לשעבר ואלוף (במיל') ועמוס ידלין – ראש אמ"ן לשעבר.

בעקבות הדברים פנו ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת ח"כ זאב אלקין (ליכוד) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי) למופז בבקשה לאזן את רשימת המשתתפים בדיון החשוב.

"אנו סבורים כי המתכונת הנוכחית של הכנס, היא בלתי-מאוזנת, לגמרי לא מקיפה, וממילא גם בלתי-הוגנת, וכי במתכונתו זו לא ישיג הכנס את מטרתו המוצהרת, ובמקום לאפשר לימוד ודיון אמיתי של כולנו בסוגיה משמעותית זו, השלכותיה ודרכי ההתמודדות עמה ולקראתה - יספק במה נוספת למערכת התעמולה והלחצים שאנו עדים לה ממילא בשבועות ובחודשים האחרונים, ואשר היא עצמה צריכה להיות אחד הנושאים שייבחנו על ידינו".

לראשי השדולה יש המלצות מעשיות לגבי אישים שיוכלו להפוך את הדיון ל"יותר מאוזן, מקיף והוגן". בין השאר הם מציעים רשימה ארוכה של אישים נכבדים, וביניהם את המומחים למשפט בינ"ל אלן בייקר (לשעבר יועמ"ש מ. החוץ ושגרירנו בקנדה), ד"ר מאיר רוזן (לשעבר יועמ"ש מ. החוץ, ושגרירנו בארה"ב ובצרפת), את המומחה ליחסי ישראל-ארה"ב מר יורם אטינגר (לשעבר שגרירנו בארה"ב), את הד"ר גיא בכור (ראש חטיבת המזה"ת במ. הבינתחומי), וד"ר מוטי קידר (מרכז בגין-סאדאת, מומחה לתקשורת ערבית) ועוד.

הם אף מציעים נושאים ושאלות שהמומחים יידרשו להתייחס אליהם, מלבד הנושאים המתוכננים. בין השאר: מעמדם של צעדים חד-צדדיים במשפט הבינ"ל; סמכויות עצרת האו"ם ומועצת הביטחון, מדינה פלשתינית - הכרה בינלאומית לעומת הכרה ישראלית, מעמדם של אזורי יו"ש במשפט הבינ"ל, הדילמות של הרש"פ ומנופי הלחץ של ישראל, תפקיד התקשורת לקראת ספטמבר 2011 ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}