כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ה'פאה' שהצילה את הבנק משוד

לואיס אפרסיקו נכנס לבנק צ'ייס בניו ג'רסי והכריז: שוד • כשנמסרו לו 47 אלף דולר, הוא אחז בבת ערובה - וניסה להימלט עמה, כששוטרים הופיעו מולו • איך זה נגמר?

ה'פאה' שהצילה את הבנק משוד

מעשי שוד בבנקים מקומיים בארה"ב הפכו מזמן לדבר שגרתי. מידי יום מקבלת המשטרה, באזורים שונים, דיווח על אדם שנכנס לבנק ודורש את הכסף, תוך שהוא מאיים על חיי אדם בצורות שונות. בדרך כלל, המשטרה מגיעה בזמן ועוצרת את השודד. אך לפעמים גם מהירותם ונחישותם של השוטרים אינה מספיקה - והשודד מצליח להימלט עם השלל.

סיפור השוד הבא, עליו דווח לראשונה ה-FBI תופס לא מעט כותרות בכלי תקשורת רבים, ונראה כי רבים מהצופים, הקוראים והמאזינים יזכרו אותו עוד שנים רבות.

ביום חמישי האחרון, בשעה 14:00 בצהריים, נכנס לואיס אפרסיקו לסניף בנק צ'ייס בעיר רודפורד שבניו ג'רסי. הבנק היה מלא באנשים, והוא לא עורר בעיניהם כל חשד.

כשכבר היה בפנים - המציאות השתנתה.

"אני צריך את הכסף", הוא הכריז בצעקות, תוך שהוא מצמיד אקדח לאחת מנציגות השירות הפועלות בסניף. "אני יודע איך אתם פועלים במקרה כזה, אל תנסי שום דבר טיפשי, רק תני לי את הכסף".

כחלק מהניסיון לסיים את השוד בהצלחה, אחז לואיס את אחת הלקוחות שעמדו בתור כבת ערובה.

מנהל הבנק, ששמע את איומיו של השודד, החל להוציא את השטרות מהכספת, והפקיד אותם בידי לואיס. הוא ציין בפניו, כי נתן לו סכום של 47,000 דולר. בעוד השניים מדברים, הסירנות ששעטו מהרחובות הסמוכים לכיוון הבנק כבר נשמעו.

לואיס ניסה לפעול במהירות רבה. הוא תפס את חבילת הכסף שהפקיד בידיו המנהל, ויחד עם בת הערובה החל לנוע בזריזות לכיוון היציאה מהבנק.

באוזניה של הלקוחה הוא הכריז ללא הפסקה: "את באה איתי. אל תנסי לברוח".

אלא שאז כבר הופיעו השוטרים בדלתות הבנק עם אקדחים שלופים.

לואיס תפס את האישה בשיערה, ואיים באוזני השוטרים כי באם לא יניחו לו, הוא ייאלץ לירות באישה. האישה ניצלה את הזדמנות המיקוח של השודד עם השוטרים, התפתלה מתוך הפאה שחבשה על ראשה והשאירה את השודד עם שיערה בידו, כשהוא ניצב מול השוטרים.

לואיס ניסה את מזלו האחרון והחליט לברוח מהמקום. אלא שהוא נורה בידי השוטרים ונפגע באורח קל.

ביום שני האחרון הוא הופיע יחד עם פרקליטו בבית המשפט הפדראלי בארה"ב, שם הוחלט כי ההכרעה בעקבות מעשיו תוכרע בשימוע מיוחד, כשתינתן אפשרות לשחררו לאחר מתן ערבות כספית גבוהה.

עד אז הוא עבר למתקן כליאה של עצורים המחכים לפסק דינם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}