כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

כמעט-פיגוע: ניסה לדרוס יהודי בחוות גלעד

ערבים שנכנסו לחריש בחוות גלעד, בחסות המנהל האזרחי, ניסו לדרוס ולתקוף בסלע תושבים מהחווה, תוך כדי נסיעה מהירה • אחד מהם הניף סלע גדול וניסה לפגוע

צילום ועד מתיישבי השומרון
צילום ועד מתיישבי השומרון

ערבים שנכנסו לחריש בחוות גלעד בחסות המנהל האזרחי ניסו לדרוס ולתקוף בסלע תושבים מהחווה.

חצי שנה לאחר עונת המסיק, מנצלים הערבים גם את עונת החריש להתקפות על יהודים, בחסות אבטחת המנהל האזרחי.

צמוד לשטחה של חוות גלעד, מצוי שטח נרחב ובו עצי זית רבים, אשר תושבי חוות גלעד טוענים לבעלות עליהם של רוכשי קרקעות חוות גלעד, משפחת זר, וכן לחזקה בשטח. למרות זאת, החליט המנהל האזרחי לאפשר לערבים לחרוש את שטח המטע – באבטחת המנהל ומשטרת ישראל.

אתמול (ד'), כשנכנסו הערבים, חלקם אינם תושבי האזור למטע הם גילו תושבי חוות גלעד לתדהמתם כי הערבים חורשים במרחק מטרים ספורים מבתים בישוב. באחד המקרים חרשו הערבים במרחק שלושה מטרים מבית מאוכלס.

תוך כדי החריש, ניסה אחד הערבים לדרוס בטרקטור תושב חוות גלעד. הערבי פתח בנסיעה מהירה לעבר התושב, אשר קפץ הצידה ובכך ניצל מדריסה. הערבי טען כי נסיון הדריסה בוצע לאחר שיידו לעברו אבנים. ערבי אחר הניף סלע גדול בידיו וניסה לפגוע בתושב אחר של החווה.

החיילים ושוטרי מג"ב עצרו את הערבים התוקפים.

מטע הזיתים בו אירע נסיון התקיפה כבר עורר הדים לפני כחצי שנה, בעונת המסיק כשהמנהל האזרחי אישר לאותם ערבים למסוק את אותה החלקה כשכל אותו הזמן נאסר ע"י תושבי החווה לשהות בשטח. בחסות האבטחה, עברו הערבים בדרכם למטע בשטח שדות החיטה של תושבי חוות גלעד.

בשעות אחר צהרים, לאחר עזיבת המוסקים וכוחות המנהל האזרחי, נדהמו תושבי חוות גלעד לגלות שהערבים, בחסות המנהל האזרחי וצו סגירת השטח שהוצא מול תושבי הישוב, עקרו 15 עצי תאנה ו-22 עצי זית צעירים בני פחות משנה. בנוסף, שברו והרסו טראסות חקלאיות של חוות גלעד וגנבו כלי עבודה חקלאיים.

בעקבות האירועים היום קורא הערב גם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה לכוחות הבטחון להיות ערניים בעונת החריש ולא להעדיף את זכויות הערבים על אלו של היהודים: "האירוע שהתרחש היום בחוות גלעד הוא תמרור אזהרה, אירוע שהיה עלול להסתיים באסון. אני קורא למערכת הבטחון להיות ערנית, לפעול בנחישות כנגד החבלנים הללו.

זו איננה הפעם הראשונה בה מנסים ערבים או פעילי שמאל קיצוני לנצל עבודות חקלאיות לטובת נסיונות תקיפה או פרובוקציה. על הרשויות להגן על זכויות היהודים בקרקע לפני שהם רצים להגן על זכויות שמנסה לנכס לעצמו האוייב".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}