כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

עימות בכנסת: מי ילך לעזה ומי ילך לעזאזל?

לתפארת מדינת ישראל • החכי"ם הערבים נסעו להשתתף בכנס עם החמאס והכנסת סוערת • ח"כ רותם לטיבי: "אתה מסובב סכין בגב" • ברכה לרותם: "לך לעזאזאל"

ח"כ אחמד טיבי
ח"כ אחמד טיבי



הבוקר דנה הכנסת בהסכם הפיוס בין פת"ח לחמאס ובהשתתפותם של חברי כנסת ערבים בטקס החתימה על הסכם הפיוס בין הפלגים, שנערך בקהיר שבמצרים.

בטקס השתתפו מוחמד ברכה (חד"ש) וחברי הכנסת טלב א-סנע ואחמד טיבי (רע"מ-תע"ל).

ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), יו"ר ועדת החוקה, שפתח את הדיון, אמר כי הוא שואל את עצמו "הגוף האנטישמי הזה שנקרא החמאס, שהוכרז כגוף טרוריסטי, מתאחד ויוצר הסכם פיוס עם אבו מאזן מכחיש השואה. באים חברי כנסת מישראל לחגוג יחד אתם, ואני שואל את עצמי מה חשבו לעצמם אותם חברי כנסת. האם הם זכרו שהם נבחרים לכנסת ישראל?".

ח"כ א-סנע קרא לעברו "מה מפריע לך שיש פיוס פלסטיני?"

רותם סירב לענות לו. "אני לא מתכוון לענות לשונאי ישראל, הם לא מעניינים אותי".

הוא הביע כעס על כך שיו"ר הכנסת, רובי ריבלין, נתן לח"כ אחמד טיבי, סגן יו"ר הכנסת, לנהל את הדיון.

"לא לחינם הלך הזרזיר אצל החזיר", אמר רותם, כשהוא מתייחס לנסיעתם של חברי הכנסת מצרימה. הוא הודיע כי בכוונתו להגיש נגד חברי הכנסת שהשתתפו בטקס תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת.


ח"כ פאינה קירשנבאום, אף היא מ'ישראל ביתנו', קראה לחברי הכנסת הערבים ואמרה כי "אם אינכם רואים עצמכם כחלק מהפרלמנט, הדלת פתוחה ואתם מוזמנים להמשיך בפעילותכם המבורכת למען חמאס בפרלמנט הפלסטיני".

"ישראל ביתנו זה האויב הגדול של הדמוקרטיה. המעמד של ישראל בעולם זה בזכותכם", התפרץ ח"כ א-סנע גם לדבריה.

"הוא חושב שהוא בכפר בדואי עכשיו", אמר ניסים זאב, והצחיק את כל הנוכחים.

"אתה מסובב סכינים בגב"

במהלך הדיון חשף ח"כ טיבי כי בתקופת ממשלת אולמרט, בעת שהתקיימו דיוני אנאפוליס, הודיעו אנשי ממשל אמריקאי לנציגים של הרשות הפלסטינית כי "הסכם קבע לא יהיה כל עוד הגדה המערבית ועזה לא יהיו מאוחדות. הם אמרו להם את הדברים במרתף", סיפר טיבי.

"כור גרעיני יש לכם, ואתם כאלה חלשים שפוחדים מפגישה?" – תהה טיבי.

הוא הוסיף כי"הדיקטטורות נופלות, והמשטר הדיקטטורי ביותר זה הכיבוש. גם גורלכם יהיה כגורל כל משטר דיקטטורי. רק אנשים שאין להם ביטחון עצמי נבהלים מקבלת פנים בקהיר כחלק מהזהות שלנו.

"מה זה עניין שלכם בכלל אם הם מתאחדים או לא. אבו מאזן מתערב בנוכחות מפלגה פאשיסטית בתוך הממשלה הזו? הוא קובע מי יהיה סגן ראש הממשלה ומי יהיה יו"ר ועדת חוקה? הליכוד מכיר בעם הפלסטיני?" – המשיך טיבי בדבריו.

"אתה צודק, רק שלליכוד אין נשק, זה ההבדל", השיב לו ח"כ שלמה מולה.

"אז תלכו לעזה, להיות בפרלמנט שם", הציע רותם.

"אתה, תלך לעזאזל", ענה לו ח"כ מוחמד ברכה.

"אני אלך לעזאזל, ואתה תלך לעזה", הסכים רותם...

"חוצפן", חתם ברכה, וביקש מיו"ר הישיבה, ח"כ יצחק וקנין להוציא את רותם מהמליאה.

"הוא אמר לי 'תלך לעזה'. כל זב ומצורע אומר מה שהוא רוצה, ואתה לא עושה כלום", הצטרף גם טיבי לדרישה.

"אתה מסובב סכינים בגב", השיב לו רותם.

"מה, אנחנו מטומטמים?"

בשם הממשלה השיב המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום.

הוא אמר כי "רבים תקפו את ראש הממשלה על תגובתו המהירה. העולם כולו אוהב פיוס. מי מאיתנו לא אוהב פיוס? אבל מה לעשות שממשלה כזאת, חלק מרכזי ממנה קורא להשמדת ישראל. מה חושבים, שאנחנו מטומטמים? מה רוצים שיקרה – שהעולם לא ידבר עם חמאס וממשלת ישראל תדבר? את זה אני לא מצליח להבין. ההסכם נובע משיקולים פוליטיים אישיים ואינטרסנטיים".

לדברי שלום, "החמאס נבהל מהרעיון שבספטמבר הפתח יביא את ההכרה במדינה פלסטינית. הוא חייב שבהיסטוריה יהיה כתוב שגם הוא היה שותף.

"אבו מאזן, האינטרס שלו, שאם יש את ההכרה בספטמבר זה יהיה רשום על שם סלאם פיאד. הוא רצה שזה יהיה על שמו. לכן הפיוס נובע משיקולים לא ענייניים. אבו מאזן חושש שיגידו עליו שהוא משת"פ אמריקאי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}