כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אנטישמיות נגד חרדים: צלבי קרס וגרפיטי • תיעוד

המאבק נגד הציבור החרדי בכפר יונה - מסלים • צלבי קרס רוססו על קירות היישוב, ולידם נכתב: לא לקריה החרדית • "מתנהלת כאן הסתה חסרת תקדים", אומר הרב ל'בחדרי חרדים'

הגרפיטי על קיר היישוב. צילום: בחדרי חרדים
הגרפיטי על קיר היישוב. צילום: בחדרי חרדים

תלמידי ישיבת 'פני מאיר' בכפר יונה, קמו הבוקר (ד') למראות קשים במיוחד. על קיר בסמוך לישיבה רוסס גרפיטי הקורא לסכל את יוזמת הקמת היישוב החרדי במקום. הכתובות לוו בצלבי קרס גדולים, שנועדו להחדיר אימה ופחד לבחורים הלומדים בישיבה.

המשטרה שהוזעקה למקום, מעריכה כי מדובר בהמשך הפעילות של קבוצה מהיישוב הפועלת נגד החרדים המתגוררים במקום ונגד היוזמה להרחיב את הקבוצה שומרת המצוות המתגוררת ביישוב.

ההתפרעויות החלו לפני מספר שנים, אז הגיעה קבוצה חרדית להתגורר ביישוב. הציבור החרדי סופג קללות ונאצות על בסיס יומי, וקבוצה קטנה מבני היישוב עושים ככל אשר לאל ידם על מנת לדחוק את רגלי הציבור התורתי מהיישוב.

הרב עזרא הללויה אחד מהרבנים בתלמוד תורה המקומי מספר ל'בחדרי חרדים' על הנעשה בכפר: "במשך כשנה וחצי מתנהלת הסתה חסרת תקדים על ידי מספר גורמים ובראשם מספר חברי האופוזיציה.

"ההסתה הזאת כוללת שימושים באתרי אינטרנט ובערוצי תקשורת גדולים במדינה. לפני חודש שודרה כתבה בערוץ 2 במשך 13 דקות על המאבק כאן בעיר כשהכתבה נוטה לטובתם של ראשי המאבק נגדנו. לא עברו מספר ימים", הוא מספר "והכתבה שודרה שוב".

"אנחנו בסה"כ רוצים לבנות תלמוד תורה ובית ספר לבנות שיהיה מתאים לציבור החרדי, לא יותר מזה. אין שום עילה לפגוע בנו בשום צורה שהיא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}