כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

לאחר התמיכה ביקטר: 'העדה' נגד קווי הנייעס • חשיפה

לאחר שקווי הנייעס התייצבו לימינו של ארל'ה יקטר במאבק נגד 'אתרא קדישא', מפרסמת 'העדה החרדית' מכתב חסר תקדים בחריפותו כנגד הקווים • בפנים: הסיפור המלא והתגובות

שער המגזין דורות של עיתון העדה. צילום: בחדרי חרדים
שער המגזין דורות של עיתון העדה. צילום: בחדרי חרדים

המאבק בשבועונים – אין, המאבק בקווי הנייעס – אאוט. בתקופה האחרונה דעך המאבק בקווי הנייעס, ופינה את מקומו לטובת המאבק בשבועונים. למרות דעיכת המאבק, בעדה החרדית' החליטו לחדש את המאבק ולצאת נגדו בחרב ובחנית.

מה קרה פתאום? שאלה מצוינת. במשך שנים ארוכות נהנו עסקני העדה החרדית, מידם הפתוחה והרחבה של שדרני קווי הנייעס, שליוו את המאבקים שניהל 'העדה החרדית' – בינהם פרשיית האם המרעיבה, חילולי השבת, חניון קרתא ועוד.

האידליה בין הצדדים נמשכה זמן רב, עד שהגיעה פרשיית אלקטרה וטרפה את הקלפים. אנשי אתרא קדישא שיצאו למאבק, קיבלו מכות כואבות מבחינה תקשורתית, כשהשיא היה בהכשר שנתן הגר"נ קרליץ לחברת אלקטרה, בכך שפטר אותה ממחויבותה לפרויקט.

בשלהי החורף האחרון, המשיכו עסקני אתרא קדישא 'לחרף את נפשם' בפרויקטים ברחבי הארץ. אחד מן הפרויקטים הממוקם ביהוד ספג מהלומות מעסקני הארגון. לאחר שהגר"נ קרליץ הכשיר את הפרויקט, התגלה קלונם ברבים, ולדבר ניתן פרסום באמצעות קווי הנייעס.

אהרל'ה יקטר, שהיה חבר בארגון 'אתרא קדישא', ופרש לטובת הקמת ארגון עצמאי, חשף את ההתנהלות של הארגון, ודיבר בחירפות כנגד מי שמנהיג את קבוצת המפגינים. לילה אחרי לילה הוא סיפק חומרים לקווי הנייעס, ואלו מצידם עטו עליו כעל מוצא שלל רב.

בכירי 'אתרא קדישא' יצאו למתקפה. תחילה איימו על בכירים ב'עדה החרדים' שלא יתראינו לקוים ולאחר מכן, עברו להחתים את הרבנים נגד הקווים, תוך שהם מסבירים כי רבים מתמכרים להאזנה לקווי הנייעס, ופגיעתם רבה.

המאבק נשא הצלחה חלקית. בכירי 'העדה החרדית' הפסיקו להתראיין בקווי הנייעס, וירידה חדה נרשמה בהכנסות הקווים. מנתונים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי רבים מהמאזינים של קווי הנייעס מגיעים משכונת מאה שערים ומבית שמש, מעוזים של העדה החרדית. באם המאבק יצלח, ואנשי העדה החרדית יפסיקו לחייג לקווים – חלק ניכר מהכנסות הקווים – יעלמו.

שיאו של המאבק הוא בכרוז שיצא מבית הדין של העדה החרדית, עליו חתמו רבני 'העדה', האוסר להאזין ולשתף פעולה עם קווי הנייעס.

"כבר נודע גודל ההרס של קווי הנייעס הנקראים חרדים", נכתב בכרוז שיצא. "ובני הנעורים נמשכים אליהם ומאזינים להם, ומטבע הדברים הם מושכים ומוציאים את צעירי הצאן בני הישיבות ואברכי הכוללים הי"ו מחשקת התורה, ומה גם שגורם קירור בגדרים ומסורות מקובלת והירוס מערכות ישראל...".

בשיחה שקיימנו עם גורמים בעדה החרדית הם מעדיפים להתעלם מהעובדות שהצגנו בפניהם, ומסבירים: "מזה כבר כמה וכמה שנים אשר קומץ נערים ריקים ומנוערים מכל זיק ושמץ של יראת שמים פתחו להם תחנות רדיו טלפוניות הידועות בתור "קווי הנייעס", שם מבלבלים ומקרקרים כל היום מהבוקר ועד הלילה על כל תזוזה המתרחשת בעולם. בהתחלה לא האמנו שזה יצבור תאוצה, אבל בשנים האחרונות ראינו שעמי הארץ מרותקים לקווים, ומוצאים שם פורקן לתאוות החדשות, אז הגיע הרגע שהחלטנו להילחם בתופעה".

ומה מגיבים בקווי הניעס למכתב ? אחד מבעלי הקווים אומר ל'בחדרי חרדים: "שילוב של אינטרסים וכסף לא יצלח. לשקר אין רגלים. רוב הציבור מאזין לנו בקשב רב בעיקר בשעות הלילה. מתי מעט מכורים לתופעה, אנו נמשיך ונביא את החדשות המעניינות מידי יום תחת פיקוחם של ועדת רבנים אשר מבקרת את הקווים מתכנים שלילים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}