כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ברקת למד 'עבודה זרה' - והודיע: העירייה תסיר חסות מהכנסיות • חשיפה

מתנת יום העצמאות לנציגים החרדים? "העירייה לא תיתן חסות", הודיע ראש עיריית ירושלים - והוסיף הבטחה להבא: "אירועים העלולים לפגוע ברגשות יחייבו תיאום מראש" • ה'חברותא' שגרמה לברקת לשנות את עמדתו • עסקנים ירושלמים טוענים בתוקף: "זו אחיזת עיניים" • כל הפרטים

החברותא. הגר"ש רבינוביץ וברקת במוצ"ש. צילום בלעדי: 'בחדרי חרדים'
החברותא. הגר"ש רבינוביץ וברקת במוצ"ש. צילום בלעדי: 'בחדרי חרדים'



האם המחאה הציבורית ל'פסטיבל הכנסיות' בירושלים העתיקה עשה את שלו - והסאגה מאחורינו? תלוי את מי שואלים.

כפי שדווח בסוף השבוע האחרון, חברי מועצת העיר מטעם סיעות יהדות התורה, ש"ס והמפד"ל, פנו לראש העיר ניר ברקת בדרישה חד משמעית להסיר את חסות העירייה מהפסטיבל, שאמור להתקיים בעוד כחודש ימים - ועשוי לפגוע קשות בציביונה היהודי של העיר.

היום (ג) הודיע ברקת לחברי המועצה כי העירייה אינה עומדת מאחורי האירועים המתוכננים. לדברי מקורביו, העירייה לא תממן את האירועים ולאור זאת יידרש היזם, חברת הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים) להסיר את סמלי העירייה מהמודעות המתפרסמות בעיתונים ובשלטי החוצות.

קודם לכן, טענו חברי המועצה באוזניו של ראש העיר כי יש באירועים אלו משום הכשלה של יהודים תמימים אשר מחוסר ידיעה ומתוך כוונה להשתתף באירועים יבואו לבתי התיפלה והכנסיות, אשר הכניסה אליהם כרוכה באחת משלושת העבירות החמורות שבתורה.

במהלך הפגישה הבהיר ראש העיר כי יופקו לקחים ומעתה ואילך יוסדר נוהל ברור של תיאום מראש לגבי אירועים שיש חשש כי יפגעו ברגשות הציבור.

על פי הסיכומים, גם סמל משרד ראש הממשלה יוסר מהפרסומים וקיומם של האירועים – אם יהיו חלילה - לא יהיה בחסות או במימון גורם ציבורי כלשהו.

"האמת תצא לאור"

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאחורי הקלעים פעלו גורמים נוספים להרגעת הנוחות - מלבד חברי המועצה החרדים והדתיים.

במוצ"ש האחרון, בשעת לילה מאוחרת, הגיע רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, לביתו של ניר ברקת בשכונת עין כרם. השניים ישבו במשך שעה ארוכה וניסו לטכס עצה כדי למנוע את המשבר הקואליציוני שבו נופפו החברים החרדים.

ברקת ביקש לברר לעומקו את האיסור ההלכתי הכרוך בקיומם של האירועים.

הרב רבינוביץ פתח גמרא מסכת עבודה זרה, ובמשך דקות ארוכות למדו השניים חברותא תוך שהם מלבנים את הסוגיה ומגיעים להבנת הבעיה ההלכתית.

לאחר-מכן העלה הרב רבינוביץ את הרעיון, לפיו עיריית ירושלים תוריד את חסותה מהאירוע ובכך ימנע המשבר בין החרדים לראש העיר.

עם זאת, עסקנים בירושלים אומרים ל'בחדרי חרדים' כי העירייה לא הסירה לגמרי את חסותה ומדובר באחיזת עיניים, שכן היא תממן את האירוע המרכזי של הפסטיבל - מופע הצדעה לצלבנים שיתקיים בבריכת הסולטן.

"הכל אחיזת עיניים. בימים הקרובים, האמת תצא לאור", הם מבטיחים.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}