כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

עצמאות? פרס הזהיר מהחמאס, ליברמן זעק הקפאה

נציגי הסגל הדיפלומטי והקונסולרי המוצבים בארץ הגיעו לברך במשכן הנשיא • הנאום של ליברמן לא היה חגיגי במיוחד • "לא נסכים להקפאה ביו"ש, אפילו לשלוש שעות"

צילום: מארק ניימן/לע"מ.
צילום: מארק ניימן/לע"מ.



נציגי הסגל הדיפלומטי והקונסולרי המוצבים בארץ הגיעו הערב (ג) למשכן הנשיא לברך את נשיא המדינה לרגל יום העצמאות ה-63 למדינת ישראל.

השתתפו: הנשיא פרס, שר החוץ אביגדור ליברמן, שגרירים, נספחים צבאיים, מפקדי כוחות השלום במזרח התיכון, ראשי העדו, ומוזמנים מסגל א'.

בפתח דבריו הודה הנשיא לסגל הדיפלומטי על שירותם בישראל. "לא משנה מה אופי היחסים בין מדינותיכם למדינתנו, אנו בטוחים כי אתם ממלאים תפקיד של מגשרים ועושים עבודה חשובה".

הנשיא התייחס בנאומו להסכם פת"ח-חמאס ואמר :"אנו רואים בתוך הפלשתינאים שני מחנות - המחנה המוכן לקיים מו"מ לשלום, מחנה הפת"ח ואת המחנה שאינו מוכן להוקיע את הטרור, את החמאס. דמוקרטיה וטרור אינו יכולים לגור בכפיפה אחת.שני המחנות מנסים כעת להתאחד, זהו לא העסק שלנו ואיננו רוצים להתערב בהחלטתם להתאחד, אך זה כן העסק שלנו לוודא שהגדה המערבית לא תהפוך לעזה, אלא להפך – נרצה לראות את עזה הופכת לגדה המערבית".

הנשיא קרא לסגל הדיפלומטי המייצג את הקהילה הבינלאומית : "הלחצים צריכים להיות מופנים לעבר חמאס ולאנשי עזה על מנת שירי הטילים, הברחת הנשק והפצת השטנה - ייפסקו. אחרת, עזה לא תוכל לשגשג ולחיות בשלום וביציבות".

"ממשלת האחדות מעלה תהיות רבות"

שר החוץ ליברמן הבהיר בדבריו כי ישראל מוכנה למו"מ, אך לא תסכים להקפאת הבניה בירושלים וביהודה ושומרון "לא לשלושה חודשים, לא לשלושה ימים ואפילו לא לשלוש שעות".

לדבריו, "הפלסטינים בזבזו תשעה חודשים שבהם הקפיאה ישראל את הבנייה התנחלויות כמחווה חד צדדית. הם רק מחפשים תירוץ כדי להימנע ממו"מ שיוביל להסדר. הפלסטינים סובלים מעודף ביטחון, משוכנעים כי הם נהנים מתמיכה מוחלטת של הקהילה הבינלאומית וכי יוכלו להשיג יותר מהעולם מאשר במשא ומתן עם ישראל".

בנושא ההסכם בין פת"ח לחמאס אמר ליברמן כי "ממשלת האחדות בין פת"ח לחמאס צריכה להעלות תהיות רבות. זה ברור לכולנו מיהם מנהיגי חמאס ומהן מטרות הארגון". הוא הדגיש כי חמאס ממשיך להיות ארגון טרור לכל דבר ועניין, שקורא להשמיד את מדינת ישראל באמצעות ג'יהאד אלים.

ליברמן ציין את העובדה כי הם "התאבלו על מותו של בן לאדן, בדיוק כפי שחגגו את פיגועי 11/9", ככזו המוכיחה מיהם האנשים "שפת"ח הסכימה לשתף פעולה איתם בממשלה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}