כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הזוג המלכותי • לראשונה: חתן וכלת התנ"ך

כמידי שנה נערך חידון התנ"ך העולמי בירושלים • לפסגה העפילו - שלמה אדלמן, תלמיד ישיבת שעלבים ונעם חדד - מבני עקיבא • הנשיא לשעבר יצחק נבון הציע: תכתירו את שניהם

הזוכה מקבל את הפרס מידי ראש הממשלה. צילום: פלאש 90
הזוכה מקבל את הפרס מידי ראש הממשלה. צילום: פלאש 90

שלמה אדלמן, תלמיד הישיבה התיכונית שעלבים, מנוף איילון, זכה היום בחידון התנ"ך העולמי לבני נוער יהודי המתקיים כמדי שנה ביום העצמאות בירושלים. למקום השני הגיעה נעם חדד, תלמידת אולפנת בני עקיבא מכפר סבא.

בחידון, שעמד השנה בסימן "אהבת ישראל" ונערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך גדעון סער, התמודדו 52 נערים ונערות מ-28 מדינות מרחבי העולם, אשר העפילו לשלב הגמר בחידוני התנ"ך בארצם.

בראש חבר השופטים עמד נשיאה החמישי של מדינת ישראל יצחק נבון ואילו בראש נשיאות החידון עמד נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית.

ראש חבר השופטים בחידון, הנשיא החמישי של מדינת ישראל, יצחק נבון, הציע שבניגוד לשנים הקודמות שבהן התמודדו שני המובילים - יוכרזו השניים כחתן וכלת התנ"ך העולמיים. למרות הצעה זו התמודדו השניים זה מול זה בשלב האחרון של החידון.

שאלת ראש הממשלה עסקה בפסוקים על אהבת ארץ ישראל. על כך אמר מנחה החידון, ד"ר אבשלום קור, כי בפגישה הקרובה של נתניהו עם נשיא ארצות הברית הוא יאמר את הפסוקים הללו באנגלית.
בשלב זה לא ענתה חדד על שאלה אחת ועל כן זכה אדלמן בחידון.

נתניהו אמר עם סיום החידון כי הוא מקבל את הצעתו של הנשיא החמישי נבון וכינה את אדלמן וחדד חתן וכלת הפרס.

בשנה שעברה זכתה בתואר כלת התנ"ך אור אשואל בת ה-17 מכפר סבא, לאחר שגברה בין היתר גם על אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שסיים את החידון במקום השלישי.

אדלמן שענה נכונה על מירב השאלות קיבל מלגת לימודים מתנת האוניברסיטה העברית. סגנית החתן זכתה במלגת לימודים במכון טל בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}