כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

האדמו"ר איים: "אם הוא לא ישתחרר - אפרוש מתפקידי"

אברך צעיר ניגש לאדמו"ר מקרעטשניף-ירושלים, וסיפר לו כי אביו נכלא ל-30 שנה על לא עוול בכפו • האדמו"ר הבטיח: "עד פסח הוא ישתחרר, אם לא - אני לא אדמו"ר"

האדמו"ר מקרעטשניף-ירושלים. צילום: ארכיון
האדמו"ר מקרעטשניף-ירושלים. צילום: ארכיון

סיפורי מופתים הפכו בתקופה האחרונה לחלק אינטגראלי מכל חצר חסידית המכבדת את עצמה. כמעט ואין שבוע בו לא מנפקים יחצ"ני חסידות כזו או אחרת מעשה גבורה ומופת מרבם, והציבור המשווע לישועות, קורא, נפעם ובעיקר מאמין.

הסיפור הבא מסופר בשבועות האחרונים בהתרגשות רבה בקרב חסידיו של האדמו"ר מקרעטשניף-ירושלים.

האדמו"ר נסע לארצות הברית לצורך מסע גיוס תרומות למוסדותיו. במהלך אחד ה'דינרים' שנערכו בשכונת בורו פארק ניגש לאדמו"ר אברך צעיר, וסיפר לו כי אביו נשפט לשלושים שנות מאסר, לאחר משפט ממושך. האברך סיפר כי טפלו על אביו עלילת שקר, והמשפחה קרסה לחלוטין ולא יודעת את נפשה מצער ומכאב.

האדמו"ר שמע את הסיפור המזעזע, ופתח בסיפור משלו: " מעשה בעקרת בית שהגיעה לזקני - הרה"ק רבי מרדכי מנדבורנה זי"ע, ושפכה את מררתה בפניו: "בעלי נעלם מהבית ביום לא בהיר ועקבותיו לא נודעו עד היום הזה. כל החיפושים העלו חרס, וליבי יוצא מדאגה". הסבא רבי מרדכי'לה הסתכל עליה בעיניו הרוחומות ואמר לה: "אל תתדאגי, עד חג הפסח הבא הוא ישוב הביתה".

"עברו כמה שבועות ועדיין לא התקבל כל אות חיים מהבעל. יומיים לפני פסח שבה העגונה אל הצדיק וטענה: "הרבי הבטיח שבעלי יחזור, ושום דבר לא קרה. עדיין אני יושבת גלמודה בבית וחג הפסח מתקרב ובא".

ענה לה הצדיק: "אמרתי שהוא יחזור לפני חג הפסח. עד כניסת החג הוא יחזור. כשהאשה לא השתכנעה אמר לה האדמו"ר: "אם בעלך לא יחזור עד חג הסח, אני פושט את האיצטלא דרבנן שלי ואני לא אוסיף לשמש כאדמו"ר. אבקש לי פרנסה אחרת...". למותר לציין כי הבעל חזר בשעות שלפני הפסח, והצדיק האריך ימים על ממלכתו", סיים האדמו"ר מקרעטשניף-ירושלים את סיפורו.

האדמו"ר הסתכל על האברך הצעיר ואמר לו: "הנני אומר לך בהן צדקי כי עד חג הפסח ישתחרר אביך אי"ה מבית הכלא וישוב לביתו. אם לא - אני לא אדמו"ר".

בערב חג הפסח, יד' בניסן, השתחרר העציר מבית האסורים. האברך סיפר בהתרגשות כי אחד התובעים במשפט סיפר כי קיבל כסף בכדי להפליל את החשוד, והמשפט התבטל.

ומה עם האדמו"ר, אתם שואלים? הוא נשאר לשבת על כסאו לשמחת חסידיו הרבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}