כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

לדרמן פינת סאטמר • למרות שמסנדק: הגר"ח יאמר תחנון

לאחר עשור שלא יצא מגבולות בני ברק - ירושלים, יפליג הגר"ח קנייבסקי לאזור הדרום • 'בחדרי חרדים' עם הלו"ז המלא של המסע ההיסטורי • וגם: למה יאמר הגר"ח תחנון?

הגר"ח קנייבסקי. שלא יחשדו שזה בשל יום אידם
הגר"ח קנייבסקי. שלא יחשדו שזה בשל יום אידם

מחר (ג') בשעות הצהריים, ייצא הגר"ח קנייבסקי לנסיעה היסטורית לאזור הדרום, בכדי לשמש כסנדק לנינו, לאחר שנים ארוכות בהם לא יצא מגבולות ירושלים – בני ברק.

הנסיעה שנחשפה לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', גורמת להתרגשות גדולה בריכוזים התורניים בדרום הארץ, ורבים מרבני הקהילות מפעילים 'לובינג', בכדי לזכות לביקור של הגר"ח קנייבסקי בקהילתם.

לידי אתר 'בחדרי חרדים' הגיע הסדר יום המלא של הגר"ח. סדר היום תוכנן בקפידה, בכדי להקל ככל הניתן על הגר"ח המתקשה בנסיעות ארוכות.

למרות שהגר"ח ישמש מחר בברית בשני בריתות, בבית הכנסת 'לדרמן', בו מתפלל הגר"ח קנייבסקי, יגידו בתפילת שחרית את תפילת תחנון. הגר"ח הסביר למקורביו כי למרות שההלכה אומרת שלא אומרים תחנון במנין בו מתפלל סנדק, הרי שמכיוון שמדובר ביום העצמאות – יאמרו תחנון, מפני המלעיזים שיאמרו שהגר"ח לא אומרים תחנון בשל יום אידם.

לאחר התפילה, ייצא הגר"ח לביתו שם ילמד כהרגלו, עד השעה 11:45, אז ייצא לבית כנסת 'לדרמן', שם ישמש כסנדק.

מיד לאחר הסנדקאות ייצא מרן הגר"ח לרכבו, וידרים לכיוון אופקים.

בשעה 13:15 צפוי הגר"ח להגיע לאופקים שם ימתינו לו כאלף תלמידי הת"תים ומלמדיהם. רב הקהילה – הרב פינקוס יישא דברי ברכה, והגר"ח יברך את התלמידים.

בזמן שהגר"ח ישהה במחיצת צעירי הצאן, צפויה אשתו הרבנית בת שבע קנייבסקי למסור הרצאה במכללת אופקים בפני התלמידות.

לאחר מכן יגיע הגר"ח לבית הכנסת 'שיויתי', אותו הקים סביו של הרך הנימול – הגר"ד סלומון, שם יתפלל תפילת מנחה ויפגש ביחידות עם הגר"א פילץ – ראש ישיבת תפרח.

בשעה 14:00 ישמש הגר"ח סנדק בברית לנינו - בן לנכדו הרב ישראל ברוורמן, בן חתנו הג"ר זעליג ברוורמן. התינוק המיוחס הוא נכד להג"ר דוב בערל סלומון זצ"ל - חתנו של הגר"ח קמיל זצ"ל. הברית תתקיים בבית הכנסת בהשתתפותם של רבני הקהילות הרב פינקוס והרב וילנסקי.

לאחר הברית יבוא הגר"ח לביתה של האלמנה הרבנית סלומון שתחי' ברחוב חזון איש בעיר, שם יכתוב הגר"ח אות בספר תורה הנכתב לע"נ אביה - הגר"ח קמיל זצוק"ל. במעמד ישתתפו כל רבני הדרום וראשי ישיבות רבים.

לאחר כתיבת האותיות צפוי הגר"ח לצאת לסייר במפעל נייר שומר שבת הנמצא בעיר ולחזק את בעל הבית. כידוע, הגר"ח מקפיד כי כל ספריו יודפסו על נירות שיוצרו ללא חילול שבת, ובואו למפעל הנייר בא לחזק את בעל הבית על שמירת השבת למרות הניסיונות הרבים.

משם יסע הגר"ח למושב תפרח, שם ישהה בבית מקורבו הרב קרליבך לצורך מנוחה ואכילה. אם יתאפשר, יקבל הגר"ח קהל במקום.

בדרך חזור, באם יתאפשר, יישא הגר"ח דברים בישיבה הגדולה שבראשות הגר"ש רביבו באשדוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}