ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

הקצין הבכיר מנע מהחיילים החרדים להאזין לשירת נשים: "שמרו על אורח חייכם"

לראשונה - קצין בכיר בדרגת אלוף משנה שימש כ"משגיח" על החיילים החרדיים שבחרו להשתתף בטקס שלא הלם את כללי ההלכה • בזמן שבו התקיימה שירת נשים בטקס, קיים האל"מ שיחת היכרות עם החיילים החרדים, ובה עודד אותם לשמור על אורח חייהם החרדי

חיילים חרדים בצבא. צילום אילוסטרצה: אביר סולטן פלאש 90
חיילים חרדים בצבא. צילום אילוסטרצה: אביר סולטן פלאש 90



לראשונה - קצין בכיר בדרגת אלוף משנה שימש כ"משגיח" על החיילים החרדיים שבחרו להשתתף בטקס שלא הלם את כללי ההלכה, כך חשף הבוקר מנדי ריזל ברדיו 'קול ברמה'.

על פי הדיווח, בשבוע שעבר התקיים ערב גיבוש ללוחמי חטיבת גבעתי. האירוע אורגן לבקשת וביוזמת המח"ט החדש, אלוף משנה דֵדו בר-כליפא. אלא שבפלוגה החרדית 'תומר' בחטיבה, התלבטו האם לאשר לחיילים החרדיים להשתתף באירוע, שהיה אמור לכלול גם שירת נשים.

בסופו של דבר, הוחלט לשאול את החיילים ולאפשר למי שאינו מעוניין להגיע - להישאר בבסיס. רק 8 מתוך כ-100 חיילים חרדיים לא הלכו לאירוע, כיוון שלא רצו להאזין לשירת הנשים. אלא שהמח"ט החדש לא רצה לגרום ללוחמים בפלוגה החרדית להיחשף לבעיה הלכתית. בתחילה, הייתה מחשבה להושיב את החיילים החרדיים בכסאות האחרונים בטקס, כדי שיוכלו לעזוב בזמן השירה מבלי שיעוררו מהומה, אך בסופו של דבר החליט הקצין הבכיר, באישור שקיבל מאכ"א והרב הצבאי הראשי, לקיים עם החיילים החרדיים שיחת היכרות, בזמן שהחיילות שרו במקהלה מעורבת.

אחד החיילים החרדיים אמר: "לא היה אכפת לנו להשתתף בשירת נשים, אבל פתאום הודיעו לנו שאנחנו צריכים ללכת עם בר כליפא לשיחה בבית כנסת סמוך. אותי באופן אישי זה עצבן, כי אם לא אכפת לי להגיע לטקס, אז למה הצבא מוציא אותי משם כשיש שירת נשים?".

כך או כך, בר כליפא סיפר ללוחמים על עברו, אמר להם שרק לאחרונה נחשף לעובדה שיש פלוגה חרדית בגבעתי והפציר בהם לשמור על אורח החיים שלהם גם בצבא.
חטיבת גבעתי חיילים חרדים שירת נשים דדו בר-כליפא גדוד תומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}