כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

הרבי איים להפסיק להנהיג והאסיר שוחרר לביתו

אם כתב רוצה לברר, 0018457290817 מאיר קנובליך

  • ה' אייר התשע"א

האדמו"ר מקרעטשניף-ירושלים: אם האסיר לא ישתחרר עד ערב פסח - אני לא רבי
סיפור מופת מדהים מתהלך בימים אלו מפה לאוזן ומכה גלים בארה"ב החסידית. בחודש שבט העבר ביקר בארה"ב כ"ק האדמו"ר רבי ניסל'ה מקרעטשניף-ירושלים שליט"א. באחת ממסיבות המלוה מלכה השתתף אברך צעיר שהזכיר לפני האדמו"ר את אביו שנשפט למאסר של מעל שלושים שנה והוא כבר מרצה את עונשו הכבד. האברך התחנן בדמעות שליש אצל האדמו"ר לברכה וישועה.
פתח האדמו"ר וסיפר: מעשה בעקרת בית שהגיעה לזקיני הרה"ק רבי מרדכי מנדבורנה זי"ע ובמר לבה שפכה לפניו את צרתה הגדולה. "בעלי נעלם מהבית ביום לא בהיר ועקבותיו לא נודעו עד היום הזה. כל החיפושים העלו חרס, ולבי יוצא מדאגה". בירכה רבי מרדכי'לה: "אל תתדאגי, עד חג הפסח הבא הוא ישוב הביתה". עברו כמה שבועות ועדיין לא התקבל כל אות חיים מהבעל. יומיים לפני פסח שבה העגונה אל זקיני הצדיק וטענה בפיה: "הרבי הבטיח שבעלי יחזור, ושום דבר לא קרה. עדיין אני יושבת גלמודה בבית וחג הפסח מתקרב ובא".
ענה לה הצדיק מנדבורנה: "אמרתי שהוא יחזור לפני חג הפסח. עד יום 'ערב פסח' י"ד בניסן עדיין נקרא לפני החג, ואני חוזר ומבטיח לך שבעלך ישוב לביתו לפני הפסח". וכאן הוסיף רבי מרדכי'לה בלשונו הקדוש: "אם בעלך לא יחזור עד חג הסח, אני פושט את האיצטלא דרבנן שלי ואני לא אוסיף לשמש כאדמו"ר. אבקש לי פרנסה אחרת...".
אך למותר לספר כי בערב חג הפסח הגיע הבעל בשלום לביתו זו אשתו, ורבי מרדכי'לה נשאר יושב על כסא ממלכתו הוא ובניו בקרב ישראל.
כאשר האדמו"ר מקרעטשניף-ירושלים סיים את הסיפור המופלא הזה, פנה לעבר האברך שביקש את ברכתו ואמר לו בקול רם: "הנני אומר לך בהן צדקי כי עד חג הפסח ישתחרר אביך אי"ה מבית הכלא וישוב לביתו. אם לא - אני לא אדמו"ר".
ממש כמו באגדות: בערב חג הפסח, י"ד בניסן, שוחרר האסיר החרדי מבית האסורים וחגג את ליל הסדר עם בני משפחתו. לשפשף עיניים ולא להאמין. זה קרה השבוע, לפני שלושה שבועות בלבד.
הסיבה הטכנית לשחרורו: התברר כי אחד העדים במשפטו קיבל שוחד בכדי להשמיע את עדותו נגד הנאשם, ולכן בטל המשפט כולו והנאשם יצא לחירות ערב זמן חירותינו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}