כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

אכזבה בתחנות החרדיות • הרשות עושה סדר בהתרמות

לאחר שנים של התרמות מעיקות בתחנות הרדיו החרדיות, החליטה הרשות השניה לעשות סדר • בלי צעקות, בלי קמעות ובלי סכומים - ולא יותר מפעם בחודש • ויש עונשים

התרמה בקול ברמה. צילום ארכיון
התרמה בקול ברמה. צילום ארכיון

האווירה השוררת היום (א') בתחנות הרדיו החרדיות מזכירה בתי אבלים. המנהלים הפיננסיים לא יודעים את נפשם למשמע הבשורה המגיעה ממשרדי מועצת הרשות השניה, העשויה לפגוע להם במקור ההכנסה המרכזי.

הרשות מפרסמת כללים חדשים להסדרת ההתרמות המתבצעות בתחנות הרדיו האזוריות החרדיות, כל מי שבקי בהתרמות - יודע כי הסעיפים שנבחרו לא מותירים כמעט מקום להמשיך בהתנהלות שהייתה מקובלת עד כה.

לאחר שיעברו אישור סופי, התחנות יהיו מחויבות לעמוד בכללים החדשים. מנהל הרשות השנייה יוכל לשלול מתחנת רדיו שידור של משדר התרמה אם נוכח שבשנה שקדמה הופרו הכללים.

את רשימת הכללים גיבשו ברשות השניה לאחר תלונות רבות שהגיעו לשולחנה על ההתרמות הרבות והמעיקות שעורכים בתחנות הרדיו החרדיות – 'קול חי' ו'קול ברמה'.

בין היתר, קובעת הרשות, כי בסך-הכל ניתן יהיה לשדר משדר התרמה אחד בחודש, שאורכו לא יעלה על 8 שעות. בשנה אחת לא ניתן יהיה לשדר יותר מ-6 משדרי התרמה עבור אותו מוסד ציבורי.

לכל היותר ניתן יהיה לשדר קדימון אחד בשעה למשדר ההתרמה, וגם זאת - רק בסמיכות של שבוע ימים לפני מועד השידור. אסור יהיה להשתמש באותו קריין גם בפרסומת וגם בתוכנית.

האחריות תהיה על בעל זיכיון השידור, שידאג כי לא יתקיימו משדרי התרמה בימי חג ומועד. עליו יהיה לעצור משדרי התרמה במצבים של אסון.

על מנהלי המוסד הציבורי יהיה להתחייב על כך שאין להם עניין אישי או תועלת אישית בתרומות, וגם על תחנות הרדיו ייאסר לקבל כל תמורה - ישירה או עקיפה, בכסף או בשווה כסף על משדר ההתרמה או על תשדיר פרסומת להתרמה, למעט תשלום רגיל על זמן שידור.

כמו-כן ייאסר על הרדיו להיות שותף במערך גביית התרומות.

לא יהיה ניתן להציג את השידורים, התשדירים ושאר הפרסומות בצעקות המוכרות מתחנות הרדיו, והדברים יוצגו באופן זהיר, ענייני ומאופק עם הבטחה שלא יוצגו מקרים קיצוניים ולא מאפיינים.

המאזינים לא יקבלו הצעה או הוראה של הסכום הנקוב אותו עליהם לתרום. לא ניתן יהיה להבטיח להם עבור התרומה הטבות כלשהן - לרבות קמיעות, ישועות, וייאסר על המתרימים לאיים כי מי שלא ייענה לפרסומת ייפגע בדרך כלשהי - גשמית או רוחנית.

סעיפים נוספים אוסרים להפנות את השידור במיוחד לקטינים וכן תיאסר לחלוטין השמעת ילדים.

התיקונים החדשים יחולו ככל הנראה גם על התרמות שייערכו בעקיפין ולאו דווקא במישרין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}