כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

מסוקים, ניידות ואלפי מגוייסים • המשטרה כובשת את מירון

רבבות יעלו השנה למירון והמשטרה נחושה שלא לאבד שליטה • אלפי שוטרים, ומאות ניידות גוייסו מכל רחבי הארץ • צפו בצילומי ההכנות ל'מבצע מירון תשע"א'

מסוקים, ניידות ואלפי מגוייסים • המשטרה כובשת את מירון
יעקב כהן

משטרת התנועה הארצית משלימה בימים אלה את היערכותה לל"ג בעומר במירון.

משטרת התנועה הארצית בשיתוף המחוז הצפוני וכוחות תגבור נוספים, תנהל ותפקח על הכוונת התנועה, הסדרת החניונים ותנועת הרכבים והולכי הרגל.

המשטרה מעריכה כי במשך ההילולא יעלו כ-300,000 חוגגים להר מירון.



ביום שישי, ערב ל"ג בעומר, תתקיים תהלוכה להעברת ספר תורה מבית משפחת אבו בצפת לאתר הרשב"י במירון.

ההדלקה המסורתית תערך במוצאי שבת, בשעה 23:00. עוד הדלקות יתקיימו ביום ראשון.

תוך כך, במהלך החודשים האחרונים, ליוותה המשטרה את תוכניות הסדרי התנועה הייחודיים למירון, לרבות הסדרת מערכי התנועה עם חברות ההסעה השונות והכשרת חניוני "חנה - וסע" עבור כלי רכב פרטיים, בהם הוכשרו כ-7,500 מקומות חניה.

כבכל שנה, מערך התנועה יוצב לאורך הצירים הבינעירוניים המובילים לצפון ויבצעו הכוונה והזרמת התנועה, תוך מתן דגש לתנועת האוטובוסים.

בכוונת מערך התנועה לפעול גם השנה באתר מירון לפיו - אוטובוסים מורשים הנכנסים למעגל יורידו נוסעים בכניסה לאתר - מול המנהרה או בסמוך לה בחניון מגודר.

החל ממוצ"ש, יפורסמו עדכונים בנושא התנועה בזמן אמת באמצעי התקשורת.

יחידת המסוקים המשטרתית תחוג מעל האזור ותבצע פיקוח והכוונה.

כך גם מערך גררים ימוקם בצירי התנועה הרלוונטיים בסיוע היחידה לפינוי צירים של מתנ"א על מנת לפנות תוך פרק זמן הקצר ביותר כלי רכב תקועים.

באגף התנועה מבקשים להדגיש בפני באי האירוע, כי לא תותר תנועה של אוטובוסים פרטיים אל מירון ואלה יוסתו אל החניונים בעין הוזים, פרוד וספסופה¬בדיוק כמו כל רכב פרטי אחר ומשם תותר ההגעה אל אתר מירון באמצעות שאטלים ללא תשלום.

חברות התחבורה המובילות ישנעו כ-1945 אוטובוסים למירון וממנה:

על פי ההערכות חברת 'אגד' תשנע כ-1000 אוטובוסים מירושלים, חיפה, בני ברק, אשדוד ואלעד. 'הופמן' תשנע כ-230 אוטובוסים מירושלים, בית שמש וקריית מלאכי. 'נתיבי חסד' עם 230אוטובוסים מבני ברק, קריית ספר, ביתר וירושלים. 'מקומות ואתרים' עם 150 אוטובוסים מבני ברק. 'דרכי נועם' עם 150 אוטובוסים מבני ברק, חצור וקריית ספר. 'דרך החיים' עם 100 אוטובוסים מירושלים ובית שמש. 'נתיבי אקספרס' עם 60 אוטובוסים מצפת, נתניה ונהריה. 'קונקס' עם 25 אוטובסים מטבריה.

צירי הגעה לחניונים שהוקמו עבור מירון הינם :

לחניון פרוד – לבאים מכיוון כרמיאל או מכיוון צומת קדרים (בכביש 85), דרך צומת חנניה לכביש 866 לכיוון ישוב מירון ועד כניסה לישוב פרוד.

לחניון עין הוזים – לבאים מכיוון טבריה , דרך צומת עמיעד בכביש 90, דרך מח' אליפלט לכביש 89 לכיוון ישוב מירון, דרך צומת עין זיתים.

לחניון ספסופה (מול ישוב ספסופה) – לבאים מנהריה, מעלות בכביש 89, דרך צומת חירם, גוש חלב לכיוון ישוב ספסופה.





























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}