י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

תלמידי הישיבות התיכוניות הפתיעו במבחנים

ציוני מבחני הבגרויות של תלמידי המוסדות החרדים המלמדים ליבה, גבוהים מהממוצע הארצי ובולט במיוחד במבחני מתמטיקה

הישיבה התיכונית היישוב החדש
הישיבה התיכונית היישוב החדש



הבוקר פורסם ב'ישראל היום' כי תלמידי המגזר החרדי הלומדים במוסדות שמלמדים מתמטיקה, מפתיעים ועוקפים בציוניהם את הממוצע הארצי.

על פי הנתונים שנאספו על ידי כתב 'ישראל היום', מעשרה בתי ספר שבהם הם לומדים, בבני ברק ובירושלים - אמנם מספר הנבחנים מהמגזר החרדי הנמוך ביחס לשאר המחוזות, ציוניהם מרשימים למדי. הציון במתמטיקה בהיקף של 5 יח"ל עומד על 85 - עם 68 נבחנים בלבד, ובמתמטיקה 3 יח"ל הציון הוא 86 (2,278 נבחנים) - לעומת 2,365 התלמידים הירושלמים, שציונם הממוצע במתמטיקה 3 יח"ל עומד על 81 נקודות.

עוד עולה לדוגמא, כי ציונם הממוצע של החרדים שניגשו לבגרות באזרחות עומד על 81 - בעוד בדרום הציון הוא 72 נקודות. גם בבחינת האנגלית ברמת 3 יח"ל עקפו התלמידים מהמגזר החרדי את שאר התלמידים, בציון ממוצע של 81 נקודות. ב'ישראל היום' הודגש כי למרות זאת – מרביתם של התלמידים החרדים לא ניגשים לאנגלית ברמת 4 ו5 יח"ל.

עוד נתון מעניין: 669 תלמידים חרדים עברו את הבחינה בספרות בהיקף של 2 יח"ל - בממוצע ציונים של 75 נקודות - נקודה אחת מתחת לממוצע הגבוה ביותר, ואותו ציון שהשיגו 666,11 תלמידי מחוז ת"א. ואולם, הציון בתנ"ך בקרב המגזר הוא 49 - ציון שהורכב ממוצע ציוניהם של שלושה תלמידים בלבד שניגשו לבחינה.
חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}