כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

בית המשפט הרשיע את "הרב המתקן"

הרב אהרן דוד מבני ברק הורשע בהעלמת הכנסות בהיקף של עשרות אלפי דולרים בגין 'תיקונים' • את הטקסים המכניסים הגדיר: "תיקון עוונות" • השופטת: "תירוצים הפוכים ומופרכים"

טקס 'תיקון עוונות'. למצולמים אין קשר לידיעה. צילום: אלי קובין
טקס 'תיקון עוונות'. למצולמים אין קשר לידיעה. צילום: אלי קובין

הרב המתקן: בית המשפט השלום בת"א הרשיע הבוקר (א) את הרב אהרון דוד מבני-ברק בהעלמת הכנסות בהיקף של עשרות אלפי דולרים בגין 'תיקונים' שערך לקבוצות ויחידים.

במשפט נטען כי מלבד משכורתו כראש כולל, קיבל הרב דוד בשנים 2000-2005 סכום כסף גדול העומד על 35 אלף דולר בשנה. את הכסף קיבל מאנשים שונים תמורת תפילות, סליחות וברכות שהעניק להם, בין כסגולה לריפוי מחלות ובן לשם הקלת מצוקות.

על פי המידע עולה כי את רוב הכסף היה עורך במסגרת טקסים אותם הגדיר "תיקון עוונות".

במהלך החקירה הודה הרב במקצת מהטענות המיוחסות לו, אך לאחר מכן במהלך המשפט שהתנהל נגדו הוא הכחיש. הסנגורים שמונו לו מטעם המדינה התפטרו בזה אחר זה לאחר שלא שיתף עמם פעולה.

"להתרשמותי, בהגיעו לבית המשפט, בחלוף זמן, ער היה הנאשם למשמעותה המפלילה של הודאתו בחקירה והחליט לשנות את גירסתו, כשהוא הופך את הקערה על פיה, ומתרץ את היפוך הגירסה בתירוצים משונים ומופרכים, שההיגיון מהם והלאה", לשון השופטת בבית המשפט.

עוד קובעת שריזלי, כי עדי התביעה - ששילמו לדוד אלפי שקלים תמורת ה"תיקונים" - מספקים את החיזוק החיצוני הנחוץ על-מנת לקבל את הודאתו בחקירתו.

לאור כל אלו, הרשיעה שריזלי את דוד בשישה פרטי אישום, שימוש במרמה, ערמה ותחבולה, בכוונה להתחמק או להשתמט מתשלום מס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}