כ"ד אלול התשפ"ד
27.09.2024

ומה התירוץ הפעם? גם החרדים עשו מופעים בכנסיות!

במקום לעצור את 'פסטיבל הכנסיות' בחר ניר ברקת, לצאת בספין מתוחכם בכדי לעצור את הביקורת: גם לופוליאנסקי ערך מופעים בכנסיות • בפנים: ההוכחות שמציג ברקת

פינדרוס וברקת בפתח בית הגרי"ש אלישיב. צילום ארכיון
פינדרוס וברקת בפתח בית הגרי"ש אלישיב. צילום ארכיון



הקואליציה העירונית בירושלים גועשת, על רקע דרישת חברי המועצה החרדים והדתיים לבטל את אירועי "האופרה הישראלית" הכוללים אירועים בכנסיות בחסות העירייה, דבר האסור על פי ההלכה.

הנציגים החרדיים בעירייה טוענים כי מדובר בהפרת הסטטוס קוו בעיר הרגישה והמורכבת, ודרשו ישיבה דחופה עם ראש העיר ברקת לקבלת הבהרות על המהלך ולדרוש במפגיע את ביטול האירועים. בימים האחרונים הם שיגרו יותר מרמז לראש העיר כי באם האירועים לא יבוטלו הסיעות החרדיות ישקלו ברצינו ת לעזוב את הקואליציה.

אם לא די בכך, כפי שנחשף באתר 'בחדרי חרדים' חברי מועצת העיר החרדים החברים בדירקטוריון הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים) השותפה לאירוע השעו עצמם מפעילות בחברה, והיומונים החרדים פצחו הבוקר בקול צווחה, "אהה, אהה, מה היה לנו כי בית ד' חולל על ידי מרשיעי ברית..."

ומה עושה ראש העיר בשעות בהם הנציגות החרדית עושה ככל אשר לאל ידה למנוע את המופעים המדוברים?

"בטח הוא עסוק בשעות האחרונות בניסון להביא לרגיעה ולמצוא פשרה", אתם חושבים לעצמכם.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' מתברר כי אתם טועים. אוהו טועים.

ראש העיר בחר בשעות האחרונות לנבור בארכיון העירייה, ולגלות כי גם ראש העיר החרדי (להלן: אורי לופליאנסקי) מימן אף הוא הופעות בכנסיות. ואם אתם שואלים את עצמכם איך ה'גילוי' המרעיש תורם למשבר ההולך ומתהווה בין חברי העירייה החרדים לראש העיר ואיך זה תורם לפיתרון האיסור ההלכתי שיש בסיוע למופעים מעין אלו? אז זהו שהוא לא תורם כלום. אבל ברגע שיש רעש, כבר שוכחים בשל מה קמה לה המהומה, וראש העיר יוכל לצלוח את משבר – כמו עוד משברים רבים, שהסתיימו בהפעלת ארטילריה כבדה - בהצלחה.

בחוברת שנמצאה בארכיון העירייה, שהביאה את אירועי הקיץ לשנת 2006 בירושלים, נמצאו מספר גדול של אירועי אמנות בתוך כנסיות. ומי חתום על החוברת? ראש העיר החרדי, אורי לופליאנסקי כמובן.

"אני לא מצליח להבין את גודל המאומה של נציגי הציבור שלכם" אומר ל'בחדרי חרדים' גורם בכיר בהפקות אירועי העירייה "אין כאן כל חדש. מדובר באירועים מוכרים שמאז כהונת ראש העיר המיתולוגי טדי קולק, עבור לירושלים של אולמרט, ושל לופוליאנסקי – מבוצעים אירועים מעין אלו. הפרסום הרב והמיותר שהנציגים החליטו לעשות כעת – רק מוסיף לכך פרסום והד ציבורי, ויכול להיות שזה חילול ד' בעצם הענין" הוא מבהיר את דעתו.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעיצומה של ישיבת חברי המועצה עם ראש העיר, העלה ברקת את הטענה לפיה גם בזמן ראש העיר החרדי נערכו אירועים בכנסיות.

חברי המועצה שהגיעו מוכנים, טענו: בזמן ראש העיר הקודם, האירועים היו בכנסיות לשעבר. האירועים המתוכננים נועדו להתקיים בכנסיות פעילות.

ופני ראש העיר נבוכו.



האירועים בתקופת לופליאנסקי

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}